Mapa Znanego Świata

Informacje znacząco ułatwiające zrozumienie mechanizmów gry oraz świata w niej przedstawionego. Tworzenie wiarygodnych postaci wymaga zapoznania się z nimi.

Moderator: MG

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3706
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Mapa Znanego Świata

08 sie. 2016, 21:16

MAPA ZNANEGO ŚWIATA
Obrazek
Kliknij mapę, aby ją powiększyć, lub kliknij tutaj, by zobaczyć ją w najlepszej jakości.

Kontynent, na którym znajduje się Autonomia Wolenvain, został już w większości zbadany. Jego nieznana, południowa część, jest trudnodostępna, a zadania jej zwiedzania nie ułatwia brak prowadzących w jej głąb traktów. Z tego kierunku nie nadchodzą też wieści z żadnych dużych osiedli ludzkich, jasno sugerując, że żadne się tam nie znajduje. Choć żyjący za Górami Granicznymi ciemnoskórzy tubylcy nie są skorzy do rozmów, dzikie kraje południa uznaje się za niekorzystne klimatycznie i zajmujące niewielką powierzchnię, nadto – nieposiadające żadnych bogactw naturalnych. Po 411EF pojawiły się wprawdzie plotki o dalekich, prowadzonych w dzikie kraje wyprawach morskich organizowanych przez Niezależne Księstwo Lokent, ale w Autonomii Wolenvain uważa się je za wyssane z palca.

Wielcy kartografowie nie zajmują się tworzeniem map lądów, a mórz. Zarysy linii brzegowych umieszczone na pergaminach zyskują coraz większe znaczenie w rozwijającym się, dalekosiężnym handlu morskim. Mało kto odczuwa natomiast potrzebę przedstawienia na mapie położenia miejscowości, kniei czy łańcuchów górskich. Kupcy, nawet ci wybierający się na dalekie wyprawy, korzystają ze swego doświadczenia i informacji od mieszkańców przemierzanych terenów. Prezentowana powyżej mapa, o ile znajduje swoje odzwierciedlenie fabularne, przybiera formę symboliczną, obrazując idee, a nie topografię. Mapy bardziej odpowiadające rzeczywistości rzadko używane są praktycznie, również stanowiąc swoiste dzieła sztuki, w które czasem inwestują możni tego świata. Zatem – szczegółowa mapa Imperium Agstusu jest w Autonomii Wolenvain nieznana, podobnie jak mapa Północy czy położenie twierdz założonych za Górami Lodowymi. Interpretacje rzeczywistości w formie map są zaś rozbieżne i zależne od ich twórcy.

Znany Świat pełen jest rozległych pasm górskich i ogromnych jezior. Znajduje się na półkuli północnej, a gdyby brać pod uwagę wyłącznie jego położenie, należałoby uznać, że panuje tutaj wyjątkowo nieprzyjazny, zimny klimat. Wysunięty daleko w kierunku bieguna nie mógłby zapewnić odpowiednich warunków dla rozwoju dużych osiedli ludzkich, których jest tutaj jednak bardzo wiele.

Odpowiedzialna za tę klimatyczną aberrację jest Pustynia Śmierci, której nienaturalne pojawienie się w zamierzchłych czasach całkowicie zmieniło oblicze Znanego Świata. Gdyby nie ona, Północ i część Wielkiego Imperium Agstusu pokryte byłyby wieczną zmarzliną, a Autonomia Wolenvain leżałaby w strefie przypominającej strefę chłodnego klimatu umiarkowanego.

Jakiekolwiek były przyczyny powstania pustyni, trudno jest z perspektywy fabularnej orzec z całą pewnością, że jest ona tworem sztucznym; dla zamieszkujących Znany Świat istot jest ona czymś zupełnie zwyczajnym – nie znają oni jej ogromnego znaczenia. Nie wiedzą, że to właśnie ona zapewnia im przyjazny klimat. Wyłączywszy fakt, że powstała w strefie, która całkowicie nie sprzyja tego rodzaju terenowi, Pustynia Śmierci zachowuje się jak każda inna pustynia, będąc gorącą za dnia i chłodną w nocy, zupełnie tak, jakby była położona o wiele bliżej równika.

Można z całą pewnością założyć, że ogromne jeziora, które odkryto na tym terenie, powstały wskutek roztopienia czap lodowych licznych w tym rejonie gór. Powodzie z pewnością zatopiły też część kontynentu, co miało wpływ na jego niespotykany, dziwaczny kształt.

Zalesienie Znanego Świata jest znacznie większe, niż sugeruje to mapa. Wzorujemy się na czasach średniowiecza, kiedy lasy nie były masowo karczowane – ze względu na mniejsze niż współcześnie zapotrzebowanie oraz przez wzgląd na polowania, w których lubowała się szlachta, a które mogły odbywać się tylko w lasach. Właściwie każdy z nich ma charakterystykę puszczy – jest dziki, nieskalany i naturalny, a spotkać je można co krok.

Podobnie sprawa ma się z rzekami. Na mapie zaznaczono tylko najważniejsze z nich.

Mapa uzupełniana jest na bieżąco. Naniesione są na nią wszystkie ważne miejsca, ale również te, które odwiedziły postacie graczy (takie jak wioski czy zamki). Z racji, że gra skupia się na Autonomii Wolenvain (obszarze na wschodzie mapy), tereny te są przedstawione najbardziej szczegółowo. Gdyby porównać ją z terenami wysuniętymi na zachód, te drugie wypadłyby blado. Jest to celowy zabieg. Miast, wsi, zamków i innych osiedli ludzkich jest na Znanym Świecie nieporównywalnie więcej, niż tych znajdujących się na mapie. Większość czeka jednak na odkrycie.

Notka o procesie tworzenia mapy:
Pokaż treść

Mapę zrobiłem od podstaw z pomocą licznych konsultantów oceniających pracę w trakcie jej tworzenia. Szczególnie dziękuję Xarielowi, który mocą swojego tabletu graficznego stworzył dla mnie ikonki m.in. zamków, drzew iglastych i egzotycznych oraz Lunie, która czuwała nad całokształtem procesu twórczego, posiadając dalece bardziej ode mnie rozwinięty zmysł estetyczny. Żaden ze mnie grafik, ale dałem z siebie wszystko, tak, aby podrzucić Wam coś użytecznego i karmiącego wyobraźnię. Z konieczności oparłem się mocno na tym, co już mieliśmy dostępne w grze i co uznane zostało za kanoniczne. Największą trudność sprawił mi obszar Pustyni Śmierci i tego, co znajdowało się w jej pobliżu. Wypełniłem go w miarę możliwości, ale niestety w niektórych przypadkach nie udało mi się nic z tym zrobić. Samo sensowne wyjaśnienie obecności pustyni pośrodku mapy było dostatecznie trudne. Mam nadzieję, że w miarę odkrywania Znanego Świata przez Wasze postacie uda się to jeszcze nieco poprawić.

Miałem przed sobą m.in. stareńką, opublikowaną w 2011mapę Niniel, zrobioną przeze mnie w maju 2012 mapę Północy i najnowszą (też z maja 2012) mapę Autonomii Wolenvain stworzoną przez Owca z poprawkami Niniel. Wersji rozwojowych każdej z tych map, porzuconych projektów i różnych interpretacji było oczywiście znacznie więcej, a ich liczba szła w dziesiątki. Może kiedyś je wszystkie opublikuję.

Chcąc pogodzić wszystkie te wersje połączyłem je w jedną, odpowiadającą obecnym standardom i użyteczną dla wszystkich graczy. Chciałem, aby niewiele się zmieniło, ale musiałem usunąć kilka nazw miejscowości, zastępując je takimi, które są zgodne z regulaminem fabularnym. Nie były to jednak miejscowości zbyt istotne – nie leżały w samej Autonomii i nikt poza starymi wygami ich nie kojarzył. Kilka kropek prezentujących osiedla ludzkie lekko się przesunęło, ponieważ nową mapę stworzyłem w rozdzielczości pozwalającej na dodanie większej ilości detali i tym samym dokładniejsze umiejscowienie oznaczeń.

Całkiem od zera stworzyłem – naturalnie, z Waszą pomocą – mapę Wielkiego Imperium Agstusu, która jest chyba najsensowniejszą częścią tego projektu. Sam kształt linii brzegowej, obecność licznych wysp oraz ciekawostek topograficznych tłumaczą mentalność mieszkańców tej krainy oraz cechy założonego przez nich państwa. O nich jednak rozpiszę się, gdy nadejdzie na to pora.

Wróć do „Dla zaawansowanych”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 6 użytkowników online: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika
Liczba postów: 51987
Liczba tematów: 2958
Liczba użytkowników: 1032
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Sea76
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.

Live czat z adminem

Czat z administratorem – klik!
W związku z tym, że Leviathan nie znajduje się jeszcze w swym finalnym kształcie, pytania do jego administratora są spodziewane, potrzebne i oczekiwane. Jeśli masz jakieś (albo chcesz po prostu pogadać o tym projekcie), kliknięcie na powyższy przycisk otworzy nową kartę z oknem rozmowy.