O Boskich Artefaktach

Informacje dla dociekliwych, teksty uzupełniające oraz ujednoznaczniające, ciekawostki. Dział przeznaczony dla tych, którzy pragną stworzyć postać mocno osadzoną w świecie gry.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3805
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

O Boskich Artefaktach

19 sty 2015, 00:00

Legenda Boskich Artefaktów krąży w Autonomii Wolenvain oraz jej okolicach od niepamiętnych czasów. Chociaż źródła nie są w tej kwestii całkowicie zgodne, pierwotnie przedmiotów tych miało być siedem (lub, wedle innych podań — sześć), a ich twórcami określa się niektórych z wchodzacych w skład Piętnastki bogów. W najstarszej i najpopularniejszej wersji mowa była o Lorven, Devoulerze i Indrumonie jako twórcach trzech z nich, podczas gdy boscy stworzyciele pozostałych przedmiotów pozostawali anonimowi. Obecnie mit ten rozrósł się do takiej skali, że liczba jego wariantów sięga kilkuset.

W ostatnich latach zaobserwować można zwiększenie zainteresowania Boskimi Artefaktami wśród mieszkańców Autonomii oraz znaczne, w porównaniu z sytuacją wcześniejszą, skonkretyzowanie się mitu, stanowiącego obecnie coś na kształt miejskiej legendy. Spowodowane zostało to przez niesamowite zdarzenie, jakie miało podobno miejsce na rynku Wolenvain tuż po oblężeniu tego miasta przez siły Wielkiego Imperium Agstusu w 410EF. Określający się jako naoczni świadkowie twierdzą, że najwięksi bohaterowie bitwy zostali nagrodzeni podarkami z samych niebios. Zstępujący z chmur, biały jak śnieg koń przywieźć miał na swym grzbiecie sześć Boskich Artefaktów, samemu będąc jednym z nich. Wśród karczm i sadyb ludzkich często przytaczane są słowa, które rumak wtłoczył jakoby bezpośrednio do umysłów zebranych:

Bogowie są zadowoleni z waszej odwagi i sprytu. Przyjmijcie, o potężni, te oto uznania ich podziwu. Wybierajcie mądrze.

Prócz “wypowiedzenia” tych słów koń przekazał ponoć wszystkim zgromadzonym nazwy Artefaktów oraz opisy ich właściwości. W większości pokrywają się one jednak z tymi znanymi w Autonomii dużo wcześniej.

Za obdarowanych przez magicznego ogiera wedle obiegowej opinii uważa się pięciu członków Czwartej Kompanii Piechoty oraz dwóch Dziewiątej Kompanii Łuczniczej. Oba oddziały złożone były z ochotników i stanowiły jedne z pierwszych linii obrony przed wojskami Agstusu. Odwaga małej grupki żołdaków została doceniona przez wywodzących się ze szlachty dowódców, co zagwarantowało im chwilową uwagę większości mieszkańców całego kraju. To dzięki temu ich imiona zachowały się w pamięci obywateli Wolenvain po dziś dzień.

Dobór osób uhonorowanych w ten sposób przez władzę był zresztą nieprzypadkowy — każda z nich pochodziła bowiem z innej rasy, co podkreśliło niezachwianą tolerancję Autonomii nawet w obliczu kryzysu. Trójka wybrańców została po bitwie wcielona do naprędce złożonej Rady Regencyjnej Autonomii Wolenvain mającej na celu wybranie nowego władcy po rejteradzie królowej Nikol Złamanej. W skład Rady weszli: najada Niniel, wilkołak Tarreth oraz satyr Herubin. Jak pokazały późniejsze wydarzenia, decyzje członków Rady, choć znaczące, praktycznie nie wpłynęły na sytuację w destabilizującym się kraju.

Wśród osób negujących istnienie Boskich Artefaktów szczególnie popularny jest pogląd, jakoby plotka o ich wręczeniu przez tzw. „posłańca bogów” (którym miał być wspomniany wyżej, mówiący koń) to jedynie dobra zagrywka polityczna mająca na celu gloryfikację wygranej bitwy i jej uczestników przez umiejętną mitologizację tego zdarzenia. Pozostali biorą opisy dotyczące wręczenia Boskich Artefaktów za prawdziwe i podejmują się czasem poszukiwania ich na własną rękę. Większość bowiem z tych hipotetycznych posiadaczy nie osiadła w Wolenvain, rozchodząc się po całym państwie i znikając na dobre ze sceny politycznej. Prócz członków rady regencyjnej byli to Sergiusz Amrotu, minotaur Tarnal oraz dwójka ludzi — Leila i Samael, przy czym ten drugi uznany został za posiadającego silne korzenie demoniczne.

Lista Boskich Artefaktów, wraz z opisami przypisywanych im właściwości, znajduje się poniżej. Z racji, że informacje na ten temat są sprzeczne, przedstawiono tutaj jedynie wspólne z oryginalną legendą cechy tej grupy przedmiotów. Warto wiedzieć, że prześcigający się w opowiadaniu coraz to nowszych wariantów opisanej wyżej historii wieszcze oraz bardowie lubują się w dokładaniu nowych sposobów zastosowania Artefaktów czy nawet samych przedmiotów. W związku z powyższym przedstawiona niżej lista nie może zostać uznana za zamkniętą czy potwierdzoną — jest to jedynie zestawienie najbardziej popularnych podań.

Humiliv, Najszybszy Koń:

Wedle legendy nawet sam posłaniec bogów również był ich podarkiem. Koń po wykonaniu swojej misji stracił podobno umiejętność porozumiewania się oraz latania, jednak jego inteligencja miała pozostać niezmieniona. Dodatkowo przypisuje mu się tytuł najszybszego konia w Spektrum Lewiatana, zdolnego do poniesienia swojego jeźdźca gdziekolwiek zapragnie, przy czym wystarczyło mu jedynie słownie przekazać cel podróży. Humiliv jest według podania jedynym żyjącym Boskim Artefaktem i jako jedyny może odrzucić tego, kto będzie usiłował go przejąć. Najszybszy Koń potrzebuje bowiem czasu, aby przyzwyczaić się do noszenia na swym grzbiecie nieznanych mu osób oraz słuchania ich rozkazów. Gdy jednak uda się go do siebie przekonać, przywiązuje się do swojego pana i trudno jest go sobie przywłaszczyć. Z rynku Wolenvain zabrał go ponoć do Zamku Anagorax znamienity szlachcic, Sergiusz Amrotu.

Kastivium, Rękawice Leczenia:

Kastivium to jeden z trzech Boskich Artefaktów, których teoretyczne istnienie zawdzięcza się bezpośrednio jednemu z bogów Piętnastki, a konkretniej — Lorven Protektorce Dusz. Ich właściciel, mając je na sobie, może wedle legendy za ledwie jednym dotknięciem całkowicie uleczyć cierpiącą od ran osobę. Mogą to być zarówno rany cięte, jak i obicia oraz stłuczenia, a nawet złamania. Moc Kastivium ograniczona jest ponoć jedynie przez określoną z góry liczbę osób, jakie można nimi wyleczyć. Z grzbietu Humiliva zdjął je minotaur Tarnal. Legenda nie tłumaczy jednak, jak doszło do tego, że Kastivium miały odpowiedni dla tego wielkiego osobnika rozmiar.

Invustri, Księga Wiedzy:

Chociaż w ujęciu klasycznym kojarzona z bogiem wiedzy, Ghan'To, Invustri jest wedle legendy o Boskich Artefaktach dziełem znużonego koniecznością samodzielnego wyszukiwania wiedzy w annałach boskiej biblioteki Devoulera. Bóg ten miał ponoć zamknąć całą mądrość wszystkich myślących i niemyślących ras Omnispektrum w jednej księdze — księdze ukazującej odpowiedzi tylko, jeżeli odpowiednio zadaje się pytania. Co ciekawe, nie miała ona podawać gotowych informacji, ale jedynie takie, które stanowią odpowiedź na zasłyszane przez nią pytanie, często ukazując w swoim wnętrzu wielostronicowe rozważania na zadany temat. Księga trafiła się wedle obiegowej opinii młodzianowi o imieniu Samael, jednak w ostatnich czasach plotkuje się o tym, jakoby znalazła się ona w posiadaniu Akademii Magicznej Morinhtaru.

Ceritiem, Lira Uczuć:

Będąca podobno obiektem szczerej miłości samego Vogara (ale nie jego tworem), legendarna Lira Uczuć opisywana jest jako przedmiot mały i niepozorny. Pod palcami sprawnego posiadacza może jednak uwolnić z siebie dźwięki, które natychmiastowo wpływają na słuchaczy zgodnie z wolą grajka. Ceritiem potrafi ponoć wywoływać pełną gamę emocji, a jedynym ograniczeniem są w tym przypadku zdolności osoby poruszającej jej strunami. Przypisuje jej się dodatkowo właściwość wpływania nawet na zamknięte za pomocą magii umysły. Lirę Uczuć zagarnął podobno późniejszy radny Wolenvain, Herubin, choć ostatnio widziano ją, jeśli wierzyć plotkom, w okolicy Aldhalu, dzierżoną przez jakiegoś mrocznego elfa.

Jumanit, Pierścień Prawdy:

Za twórcę tego przedmiotu uważa się nieznanego z imienia boga, który w obawie przed kłamstwami i oszustwami ze strony podobnych sobie bytów stworzył w swej kuźni pierścień wyczuwający wszelkie kłamstwa. Nosząc go, bóg wykrywał ponoć nawet najmniejszy blef, wiedząc o nim nawet, gdy nie był wyrażony wprost. To, dlaczego bóg ten oddał swój największy skarb ludzkości, nie jest do końca wiadome — wedle podania Jumanit dostał się we włochate łapy wilkołaka Tarreta, późniejszego radnego oraz majordoma Wolenvain.

Teverant, Eliksir Ducha:

Czy można by z czystym sumieniem oddać człowiekowi tak wielką moc, by zatracił swe fizyczne ciało? Nie wedle legendy o Boskich Artefaktach, dlatego Teverant jest silnym narkotykiem, którego nie należy zażywać zbyt często. Zamknięty w magicznym flakoniku płyn miałby jakoby samoistnie się uzupełniać, zachęcając do jego spożycia, które skutkuje podobno czasową zmianą posiadacza w najprawdziwszego ducha. Osoba taka jest niewykrywalna i niematerialna, może więc przenikać przez wszelkie obiekty, samemu będąc niezauważoną i pozostając w pełni sił umysłowych. Działanie płynu można ponoć przerwać w dowolnym momencie, a jego zażycie, prócz opisanych wyżej efektów, powodować ma dodatkowo wyczulenie zmysłów. Wedle podania Teverant otrzymała Niniel, członkini Rady Regencyjnej Autonomii Wolenvain.

Paentik, Mapa Świata:

Wielki Obserwator Indrumon uznawany jest za twórcę najcenniejszej i najdokładniejszej mapy całego świata. Ten kartograficzny cud, mający wedle legendy postać grubego, wielokrotnie składanego pergaminu, obrazuje podobno wszelkie lądy i wody Lewiatana. Na tym jednak nie kończyła się jego niezwykłość — wystarczyło bowiem wypowiedzieć imię szukanej osoby, aby Paenetik nakreślał jej położenie geograficzne. Działa to podobnież zawsze i wszędzie, wystarczy jedynie znać pełną godność szukanej osoby. Mit nie mówi, co dzieje się w przypadku, gdy jedno miano nosi kilka osób. Uznaje się, że w jej posiadaniu jest rudowłosa kobieta, Leila.

//Prezentowane w tym temacie imiona śmiałków pochodzą z czasów zamierzchłych, gdy na Leviathanie nie obowiązywały właściwie żadne zasady. W świetle obecnego regulaminu niektóre z nich (Samael, Niniel, Herubin itp.) są niepoprawne, a większość osób prowadzących noszące je postacie wystarała się już o fabularną ich zmianę. Z racji jednak na znaczenie bohaterów noszących te imiona dla rozwoju fabularnego forum nie mogliśmy ich tutaj pominąć.

Wróć do „Dodatkowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 15 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot], Lilia
Liczba postów: 52247
Liczba tematów: 2978
Liczba użytkowników: 1050
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Landis
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.