Zmiany, zmiany, zmiany

Nowości dotyczące Leviathana.

Moderator: MG

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3709
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Zmiany, zmiany, zmiany

05 sty. 2012, 03:19

Jak zapewne zauważyliście (bądź nie) dział „yskusje i zapisy na sesje” został zmieniony i opatrzony fikuśnymi tematami symbolizującymi ogłoszenia. W tych trzech krótkich tematach znajdziecie jasne informacje i zasady na temat sesji fabularnych oraz poza fabularnych, zasad ich dodawania oraz uczestnictwa. Drobne zmiany nie ominęły również regulaminów jak i poradnika dla początkujących, opisującego nową mechanikę.

Od teraz każdy z Was ma prawo zaproponować Mistrzom Gry sesję fabularną dla swojej postaci, w celu rozwinięcia jej, otrzymania nowych przedmiotów, mocy, czy umiejętności. Jedyne, co jest wymagane to racjonalne wytłumaczenie, dlaczego postać postanowiła podjąć się takiego wyzwania oraz krótkie opisy zaistniałej sytuacji.
Uczulam na niespodziewane wydarzenia fabularne! Mistrzowie Gry mają od teraz oficjalne prawo, a wręcz nakaz organizowania nieprzewidzianych wypadków, które mogą przerodzić się w ogromne sesje, w wielkim stopniu wpływające na świat Leviathana, ale równie dobrze mogą też opisywać po prostu wypadki losowe, takie jak zawalenie się budynku czy napotkanie na drodze karawany kupieckiej, z którą można pohandlować.

Aby zaostrzyć apetyt na kolejne, nowe dla naszego PBF-a rozwiązania napiszę jedynie, że na swoją kolej czeka system pracy i profesji oraz drobne, ale znacznie ułatwiające życie zmiany przy tworzeniu postaci, polegające na usystematyzowaniu sposobu tworzenia własnych ras.
Biblioteka zostanie rozszerzona o „oficjalną” wersję mitu o stworzeniu świata Leviathana, tłumaczącego obecność wielu wymiarów równoległych oraz mnogość różnorodnych ras na Kontynencie, dodane zostaną obszerne teksty o Imperium Zachodu oraz Północy (Hōdgårdzie, jak mawiają miejscowi), spodziewajcie się także nowych, nietuzinkowych, zróżnicowanych lokacji, a wszystko to w najbliższych kilku tygodniach.

Tymczasem, co dalej „na fabul”…? Czy Wolenvain ocknie się w końcu ze snu wraz z nadejściem wiosennych roztopów? Kto obejmie władzę w zrujnowanym po oblężeniu mieście, gdzie rebelia przeciwko rządom oficerów wisi na włosku i czy poprowadzi je ku chwale? Czy Autonomia się rozpadnie? Co zamierza zrobić Imperium, które nagle wycofało się z właściwie wygranej bitwy? Jak rozwinie się sytuacja związana z Boskimi Artefaktami?
Tyle pytań, a na wszystkie wkrótce nadejdą odpowiedzi…
Xien
Posty: 119
Rejestracja: 05 lip. 2012, 21:23
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2085

06 sie. 2012, 21:13

Kiedy będzie funkckonowała biblioteka?
Awatar użytkownika
Arael
Posty: 650
Rejestracja: 09 lis. 2011, 19:58
GG: 36159745
Karta Postaci: viewtopic.php?p=15819#15819

06 sie. 2012, 23:22

Używając starego powiedzonka Blizzardu "when it's done".
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3709
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Magia wyzwolona

15 paź. 2012, 12:58

I przyszedł czas, że magia została uwolniona.
Przed chwilą na łamach forum ukazała się z dawna oczekiwana reforma systemu magii. Wszystkich zainteresowanych odsyłam od razu do tematu „Magia wyzwolona”, gdzie mogą na własne oczy zapoznać się z nowym standardem. Jestem pewien, że udało się usystematyzować pewne sporne kwestie przy jednoczesnym zachowaniu swobody przy kreacji dowolnych zaklęć. Jedynym ograniczeniem dla domorosłych magów nadal pozostaje ich wyobraźnia.
Jak to drzewiej bywało, każdy z graczy, którego postać została utworzona przed wprowadzeniem zmian może użyć odpowiedniego tematu aby skonwertować swoje moce. Będzie w nim także udzielana pomoc dla tych, których postacie posiadają moce zbyt zawiłe, aby samemu dokonać zmian.
Możliwe, że zauważyliście już wprowadzenie nowych nazw miast i regionów. Zgodnie z zapowiedzią omówiona na dwóch głosowaniach kwestia została wreszcie wcielona w życie. Wolenville stało się Wolenvain (nadal nieodmiennie), Dee Derinem, Aldchee Aldhalem, z nazw usunięte zostały obcojęzyczne głoski. Posty na forum zostały edytowane, aby uwzględnić zmiany nazw, podobnie jak mapa, opisy lokacji na stronie głównej i wszystko inne, co zawierało stare nazwy.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3709
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Podział administracji, statusy postaci

12 mar. 2013, 16:43

Jak zapewne zauważyliście, zmieniły się nieco struktury administracji. Mistrzowie Gry zostali podzieleni na trzy grupy, które zostały szerzej opisane w tym temacie. Dodatkowo, wprowadziliśmy nowe statusy postaci oraz podzieliliśmy dział „Zapisy” na poddziały, dla lepszego rozeznania. Tematy w dziale „Wiedza” zostały odpowiednio edytowane, aby uwzględnić wprowadzone zmiany.

Każdy aktywny użytkownik otrzymał też pole profilowe „MG prowadzący”, w które wpisane zostało imię Mistrza, który będzie na wyłączność prowadzić jego postać.

W kilku najbliższych tygodniach możecie spodziewać się co najmniej jednej niekosmetycznej zmiany w skrypcie forum.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3709
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Z dawna oczekiwana aktualizacja

19 sty. 2015, 05:49

Wreszcie nadszedł ten dzień. Od dawna zapowiadana, duża aktualizacja została niniejszym wprowadzona do gry. Czeka na Was ogrom mniej lub bardziej istotnych nowości oraz zmian.

Sądzę, że poniższa lista mówi sama za siebie, a Was korci już do zapoznania się nową zawartością, ale wiedzcie, że po naciśnięciu każdego z przycisków „Pokaż treść” możecie zapoznać się z dodatkowymi informacjami dotyczącymi każdej z nowości. Wyjaśniają one przede wszystkim, dlaczego zmiany były potrzebne i co je spowodowało.

1. Magia Wyzwolona 2.0
Pokaż treść
Już na etapie tworzenia systemu Magii Wyzwolonej wiedziałem, że nie opublikuję go w formie kompletnej, wyjaśniającej wszelkie niuanse całkowitej swobody, na jaką pozwalamy żyjącym w świecie gry magom. Już wtedy zapowiedziałem dodanie do niego licznych suplementów, takich jak chociażby opisy zaklinania czy rekwizytów stosowanych przy rzucaniu zaklęć. Testowanie systemu w praktyce rzuciło nowe światło na kilka dodatkowych spraw, które również musiały się w nim znaleźć. Nie obyło się również bez kilku błędów natury technicznej, które należało załatać. Nowa wersja systemu Magii Wyzwolonej kształtowała się kilka lat, bo od momentu publikacji pierwszej jej odsłony, dyskutowana była z wieloma osobami i dopieszczana na każdym kroku, ostatecznie ewoluując w stopniu przekraczającym wszelkie początkowe założenia. Z dumą oddaję kompendium na ten temat w Wasze ręce, gwarantując, że opisane w nim mechanizmy przylegają do siebie tak ściśle, jak tylko można. Magia Wyzwolona 2.0 nie ma luk i niedomówień, stanowiąc całkowicie autorski i najbardziej spójny system zaklęć dostępny obecnie na polskiej scenie PBF-owej.
2. Nowy system umiejętności fabularnych
Pokaż treść
Dopasowanie mechaniki gry RPG do szeregu swobód, z których znany jest Leviathan, nie jest łatwym zadaniem. Dawne rozwiązanie, gwarantujące każdej postaci siedem (lub osiem, jeśli jest człowiekiem) umiejętności, przeczyło podstawowym założeniom naszego PBF-a. Dochodziło do chorych sytuacji, w których wiekowy elf miał tyle samo umiejętności, ile ośmioletni chłopaczek ze wsi. Nowy system kończy z tym kuriozum, idąc całkowicie zgodnie ze szlachetną tradycją odgrywania ról, biorąc pod uwagę wszelkie fabularne aspekty, jakie mogły zaważyć na posiadanych przez postać zdolnościach. Istotna jest więc jej rasa, grupa społeczna oraz okres życia, w jakim się znajduje. Dostępność każdej z umiejętności oraz stopień jej zaawansowania również nie pozostają bez znaczenia. Wydaje się, że tych rzeczy nie można powiązać z prostą, przystępną mechaniką, a jednak! Uważam, że ta sztuka całkowicie się na Leviathanie udała. Wszystko dzięki potężnemu, ale niezwykle łatwemu w użyciu narzędziu – kalkulatorowi punktów umiejętności.
3. Teksty fabularne: o Autonomii Wolenvain, o Boskich Artefaktach i o Związku Miast Wschodnich
Pokaż treść
Przyznaję bez bicia – wspomniane wyżej teksty powinny znaleźć się w grze już dawno temu. Opisy głównego obszaru gry, Autonomii Wolenvain oraz jednej z ważniejszych jego struktur – Związku Miast Wschodnich, to rzeczy niezwykle istotne z perspektywy fabularnej. Teraz oddaję je Wam z nadzieją, że zrobicie z nich dobry użytek, planując przygody swoich postaci z pełną świadomością obszaru, jaki przyjdzie im przemierzać. Opisy Boskich Artefaktów, stanowiących kanwę jednej z ważniejszych dla fabuły gry legend ostatnich lat, zostały przebudowane i uzupełnione, zachęcając do ich poszukiwania.
4. Nowy system wprowadzania zmian w Kartach Postaci
Pokaż treść
Dawny system wprowadzania zmian do KP był po prostu niewygodny. Uzupełniania Kart unikali tak gracze, jak i Mistrzowie Gry, traktując to jako smutny obowiązek. Biorąc ten problem na warsztat, zmodyfikowałem działanie znacznika HIDE, który działa teraz w sposób inteligentny – odkrywając swoją treść wyłącznie przed osobami, które są do tego uprawnione. Tematy z zaakceptowanymi KP zostały otwarte, dzięki czemu można dyskutować z Mistrzami Gry na temat wprowadzanych zmian, a oni sami mogą je proponować. Oczywiście edycja Kart nadal nie będzie samowolna i niekontrolowana. Sprawdźcie zresztą sami. W związku z nowym systemem umiejętności fabularnych, każdy z Was ma prawo do określenia poziomu każdej z umiejętności postaci.
5. Teksty ujednoznaczniające o broni (w tym odrębne dla samych mieczy oraz łuków), o strojach, o grupach społecznych Autonomii Wolenvain
Pokaż treść
Cokolwiek by o nich powiedzieć, narzędzia mordu stosowane przez nasze postacie to niezwykle ważny temat. Świat gry jest światem niebezpiecznym i każdy, kto chce w nim żyć, musi umieć się bronić. Napisany przez Xariela tekst objaśnia, jakie narzędzia mogą zostać użyte w tym charakterze, a uzupełnienia mojego autorstwa pozwalają na szczegółowe zapoznanie się z niektórymi z nich. Jeżeli zastanawiałeś się, jaki rozmiar ma mieć miecz postaci lub jak odróżniać łuki, to te tematy są dla Ciebie. Na pewno zainteresujesz się też obszernym opracowaniem na temat ubiorów noszonych na fabule. Odpowiedni strój to połowa sukcesu, a utrzymanie klimatu gry w tej kwestii jest niezwykle istotne dla odgrywania postaci. Ostatnim z tekstów ujednoznaczniających jest ten opowiadający o grupach społecznych w Autonomii. Jest on ściśle powiązany z nowym systemem umiejętności fabularnych, ale sam w sobie stanowi również bogate źródło wiedzy na temat świata gry oraz poradnik dla tych, którzy chcą zagrać np. rycerzem.
6. Nowy dział fabularny – Twierdza w Wolenvain
Pokaż treść
Zapoczątkowujący długotrwały proces renowacji działu „Wolenvain” na forum dział „Twierdza” został niniejszym udostępniony wszystkim tym, którzy zechcą go odwiedzić. To w murach poelfickiej Twierdzy, zwanej dawniej Zamkiem Jasności, umiejscowiony jest m.in. Pałac Sprawiedliwości, siedziba królów Autonomii Wolenvain oraz innych wysokich dostojników. To do jej lochów wtrąca się możnych, to w jej murach się ich sądzi i przeprowadza egzekucje. Serce stolicy to także jej centrum militarne, stanowiąc dom dla wielu wspaniałych rycerzy. W przyszłości możecie spodziewać się dalszego „ogarniania” stolicy, w której już niedługo będą działy się ważne dla fabuły gry rzeczy.
7. Odświeżone Karty Ras: żywiołaki i mroczne elfy
Pokaż treść
Wiele Kart Ras napisanych w czasach dla forum zamierzchłych zostało już wycofanych, a z okazji aktualizacji przywracamy część z nich w odświeżonej, uzupełnionej i dopasowanej do obecnego Leviathana formie.
8. System relacji
Pokaż treść
Nie zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja postać nie zna żadnych innych prowadzonych przez graczy bohaterów? Jeżeli byłeś obrotny, mogłeś samodzielnie skontaktować się z graczem, z którego postacią chciałeś powiązać swoją, ale brakowało na Leviathanie jasnego zezwolenia na tego typu działania – kto by zresztą odzywał się z takiego powodu do obcych… Teraz się to zmieniło, dzięki czemu tworzenie drużyn czy rodzin złożonych z nowych postaci będzie łatwiejsze, a sam proces – bardziej przejrzysty.
9. Zmiana wizerunku Leviathana na toplistach
Pokaż treść
Zmiana dość drobna, ale niezwykle istotna. Z toplist bowiem przybywa największa liczba graczy. Zmiana bannera oraz hasła pod nim pozwolą przyciągnąć więcej osób, co w połączeniu z nowościami opisywanymi w tej aktualizacji powinno zapewnić Leviathanowi jeszcze szybszy wzrost popularności. W najbliższym czasie planowana jest również mała „Kampania reklamowa”.
10. Zmiana systemu akceptowania nowych postaci oraz Wolnizna
Pokaż treść
Opcja dla wszystkich niezdecydowanych oraz graczy innych PBF-ów, gdzie większość Kart Postaci akceptowana jest od ręki. Zdecydowałem, że Leviathanowi potrzebna jest odrobina rozluźnienia, a to zagwarantować może tylko napływ nowych, niekoniecznie natychmiastowo dopasowanych doń graczy. Z tego też względu system akceptowania nowych KP został zmieniony. Akceptacja pierwszego Mistrza Gry będzie tzw. “akceptacją wstępną”, umożliwiającą udział w rozgrywce, ale nieostateczną. Akceptowanymi w ten sposób postaciami można już wędrować po Lewiatanie, ale nie poleca się podejmowania nimi szczególnie istotnych akcji czy uczestnictwa w sesjach. Każdy bowiem problem wynikły z niedostatków w Karcie Postaci będzie rozpatrywany na ich niekorzyść. Dalsze poprawianie KP nie jest już obowiązkowe, ale akceptacja Nadzorcy sprawia, że wspomniana wyżej wada idzie w zapomnienie. Akceptację wstępną uzyskiwać będą też postacie utworzone jakiś czas temu, ale niedopasowane do obecnego systemu Leviathana, dzięki czemu możliwe będzie granie bez edytowania KP do nowego standardu.
Co zaś tyczy się Wolnizny – każda KP, która pojawi się w jej czasie, zostanie najpewniej zaakceptowana. Mistrzowie Gry będą wymagać poprawienia tylko błędów kardynalnych, nie bacząc na inne i licząc na to, że nie spowodują one dużych szkód, zawsze przy tym rozpatrując je na niekorzyść posiadacza KP zaakceptowanej w ten sposób. Jest to więc ciekawa alternatywa dla tych, którzy nie do końca chcą „męczyć się” z procesami akceptacyjnymi, a przy tym chcą na spokojnie poznać świat gry i zadecydować tym samym, czy zagrzeją tutaj miejsce. Wolnizna stanowi swoistą wersję demonstracyjną Leviathana. Polecamy ją także tym, którzy zawsze marzyli o multikoncie, a których w jakiś irracjonalny sposób odstraszali Mistrzowie Gry nawiedzający dział „Zapisy”. Można w ten sposób przetestować np. nowy system umiejętności fabularnych, do czego gorąco zachęcam. Pierwsza Wolnizna już niedługo.

Ostatnia, ale bynajmniej nie najmniej ważna z Nowinek dotyczy MG Xariela, który za swój długotrwały wkład w rozwój forum oraz niezłomną pracę na rzecz opisywanej powyżej aktualizacji otrzymał niniejszym status moderatora gry oraz funkcję Nadzorcy.

Korektę tekstów na aktualizację (poza KR żywiołaków) zawdzięczamy Locie, awatarowi przecinków w świecie śmiertelników.

Wróć do „Nowiny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 16 użytkowników online: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Asterias, Vereomil
Liczba postów: 51995
Liczba tematów: 2959
Liczba użytkowników: 1035
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: izka
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.

Live czat z adminem

Czat z administratorem – klik!
W związku z tym, że Leviathan nie znajduje się jeszcze w swym finalnym kształcie, pytania do jego administratora są spodziewane, potrzebne i oczekiwane. Jeśli masz jakieś (albo chcesz po prostu pogadać o tym projekcie), kliknięcie na powyższy przycisk otworzy nową kartę z oknem rozmowy.