Hotfixy systemu umiejętności

Nowości dotyczące Leviathana.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Hotfixy systemu umiejętności

01 lut 2018, 17:58

Zauważyłem, że umiejętność „Walka bez broni” kosztuje postać ze szlachty aż 2 punkty, podczas gdy powinna kosztować 1 – każdy rycerz zna się przynajmniej odrobinę na zapasach, więc dostępność tej umiejętności dla najwyższej klasy społecznej powinna być większa.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Walka przy użyciu tarczy

01 lut 2018, 23:57

Dodałem umiejętność „Walka przy użyciu tarczy”, która obejmuje także bardzo popularne w realiach fabularnych puklerze. To, z jakimi typami tarcz postać miała do czynienia, zależy od opisu tej umiejętności w KP. Będzie tak do czasu, aż powstanie odpowiedni temat opisujące szczegółowo poszczególne typy tarcz, jakie dostępne są w świecie Leviathana. Każdym z nich walczy się bowiem nieco inaczej i zostanie to rozwiązane tak, jak obecnie m.in. walka bronią sieczną i kłutą lub walka bronią drzewcową – postać będzie umiała posługiwać się wszystkimi tarczami, ale specjalizować będzie się w jednym ich typie.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Czy walka w zbroi jest umiejętnością?

02 lut 2018, 00:44

Odpowiadając na pytanie z tematu tego posta: nie sądzę. Na pewno pomogą umiejętności takie jak „Siła” czy „Kondycja”, ale nie są niezbędne – po prostu zwiększą możliwości osoby w pancerzu.

https://www.youtube.com/watch?v=c8a_sHn-vEA

Jestem jednak otwarty na dyskusję i propozycje.

Awatar użytkownika
Kewc
Posty: 106
Rejestracja: 27 paź 2014, 15:42
Lokalizacja postaci: Smolary
GG: 48465527
Karta Postaci: viewtopic.php?p=50548#50548

Re: Hotfixy systemu umiejętności

02 lut 2018, 17:52

Nie znam się ale się wypowiem...
A tak serio to wzorując się na systemach walki przypomniało mi się jak raz już miałem podobną rozminę nad jedną postacią. Mianowicie chodziło wtedy o łuczniczkę z dobrą znajomością anatomii. Gracz miał pomysł by używać tego do walki zwiększając obrażenia. Ostatecznie po pogaduszce z adminami doszliśmy do tego żeby modyfikować tym efekty. W sensie taka umiejętność zwiększa konkretne skutki przy ataku specjalnym z jej wykorzystaniem zmniejszając inne, wszystko na rzutach kościami. Potem podobnie poszło przy atakach trucizną itd.
Ale w punkt, taka umiejętność musiała by modyfikować wszystko co związane ze zbroją w bardzo niewielkim stopniu. Niewielkim bo nie ma za bardzo co nią ulepszać no chyba że pozycjonowanie elementami zbroi podczas np. ostrzału, czy przyjmowania obrażenia na jej wytrzymalsze(lub lepiej pochłaniające energię kinetyczną) fragmenty. Tylko że do tego nie trzeba całej umki i dojdzie do tego średnio inteligentny gracz. Tłuczenie komuś mordy pancerną rękawicą też nie wymaga przeszkolenia czy umiejętności. Najwyżej zmodyfikowało by to niewielkie obrażenia odpowiednimi elementami zbroi. Tylko mówimy o ekstremalnie małych zyskach. W przypadkach od których zacząłem sama umiejętność dodatkowa potrafi przebić skutkami efekt podstawowy. Tutaj modyfikator był by krytycznie mały. Szkoda punktów umiejętności.
Inna sprawa jeśli zbroja zawiera jakieś ostrza czy inne tego typu elementy. Tylko to już bardziej wbudowana broń, cała umiejętność odnosiła by się do posługiwania konkretną zbroją. W wypadku jej zniszczenia trzeba by ją odtworzyć albo umiejętność jest śmieciowa.
Inaczej sprawa by wyglądała na uni współczesnym albo futurystycznym. W przypadku średniowiecznej zbroi mamy równomierne obciążenie które z uwagi na ówczesne uzbrojenie niezbyt dużo zmienia. W dzisiejszych pancerzach odpowiednie rozmieszczenie wkładek pancernych może być krytycznie ważne w określonych warunkach. Podobnie jak wiedza o ich typach. O pancerzach saperów nie mówiąc. Mało tego w pancerzu nieco inaczej się strzela. Jeśli chodzi o przyszłość to kwestia posługiwania się pancerzem wspomaganym jest chyba zrozumiała i oczywista. To już realne umiejętności wymagając oddzielnego treningu.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Hotfixy systemu umiejętności

04 lut 2018, 06:01

Z perspektywy systemu umiejętności na Leviathanie każdy łucznik posiada pewną znajomość anatomii. Im lepsze jego obycie z łukiem, tym większa jego celność, szybkostrzelność i wydajność, ale też wiedza, w co celować, by zabolało. Kwestia znajomości anatomii jest kluczowa nie tylko w walce za pomocą łuku, ale także przy polowaniach. Jeden zły strzał i całe mięso może być do wyrzucenia. Sam nie jestem jakiś świetny z medycyny, a tym bardziej weterynarii – więc jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, to zapraszam – ale wydaje mi się, że trafienie w niektóre z organów zanieczyszcza (żółcią?) krwioobieg, czyniąc mięso wykrwawiającego się zwierza wyjątkowo niesmacznym.

Jako tako brakuje u nas umiejętności „Polowanie” czy „Łowiectwo”, bo uznałem je za zbyt obszerne. W ich skład wchodzi przecież bardzo wiele innych umiejętności. Teoretycznie mamy coś podobnego – umiejętność „Alchemia”, która zakłada, że postać ma wiedzę z różnych dziedzin. Chętnie zastąpiłbym ją opisem interpretacji alchemii w świecie Leviathana, określając, jakie zdolności posiadają alchemicy, ale póki co tak to zostawię. Natomiast o łowiectwie wszyscy możemy względnie łatwo się czegoś dowiedzieć. Myśliwy musi umieć strzelać łukiem lub kuszą, walczyć bronią drzewcową, skradać się, znać anatomię, tajniki obróbki zwierzyny i tak dalej – a na to wszystko są osobne umiejętności.

Też sądzę, że wydawanie punktu w ewentualne „Posługiwanie się zbroją” to marnotrawstwo – umiejętność ta jest niejako naturalna, nie wymaga jakiegoś specjalnego treningu i ładowanie w nią punktów wyglądałoby niewspółmiernie do pozostałych „umek”. Jak dla mnie wystarczy, że ktoś chodził sporo w pancerzu i to tyle. Ewentualne można ją podpiąć pod dowolną umiejętność walki. Każdy walczy trochę inaczej i jeżeli dana postać uczyła się walki mieczem w zbroi, to ogarnia, jak używać pancerza. Wie, kiedy podnieść przyłbicę, jak się ustawić i przyjmować ciosy. Takie podejście podoba mi się nawet bardziej niż uznanie „Posługiwania się zbroją” za umiejętność naturalną. Tutaj w prosty sposób zawiera się ona w innej i wszyscy są zadowoleni.

Co do zbroi kombinowanych stanowiących same w sobie jakiś rodzaj broni, to raczej stroniłbym na tym etapie rozwoju Leviathana od takich wynalazków – chociaż, gdyby były one po części magiczne, to miałyby spory sens. Z pewnością dodatkowa umiejętność posługiwania się nimi byłaby mile widziana. Dobrze, że system umiejętności na Leviathanie pozwala na dowolne wymyślanie i punktowanie swoich własnych „umiejek”.

Względem pancerzy wspomaganych i innych egzoszkieletów nie mam za wiele do powiedzenia. Nigdy się w to nie zagłębiałem. Podejrzewam, że wiele zależy od interpretacji w danym settingu, bo jeśli pancerz ma wspomagać zamkniętego w nim człowieka, to może dojść do tego, że w ogóle nie będzie mu potrzebne żadne przeszkolenie. Wszystko zrobi za niego sztuczna inteligencja, a on stanowić będzie wyłącznie organ decyzyjny.

Wróć do „Nowiny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika
Liczba postów: 52206
Liczba tematów: 2973
Liczba użytkowników: 1046
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Senti
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.