Pytania

Dział, w którym zgłaszać można uwagi dotyczące funkcjonowania Leviathana oraz rozmawiać o wszystkich jego aspektach. Najlepsze miejsce na zadawanie związanych z nim pytań.

Moderator: MG

Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty. 2013, 18:56
GG: 10633230
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2462

Pytania

23 sty. 2013, 17:03

Nie jest tajemnicą, ze forum obecnie to wersja beta. Brakuje w nim wielu tematów, w których wyjaśnione zostałyby całe realia i wszystkie wątpliwości dotyczące mechaniki oraz zasad rządzących światem. Z tego co mi wiadomo, trwają prace nad piękną inicjatywą zwaną Biblioteką, działem klarującym tego rodzaju rzeczy. Jednak nie zostanie on prędko wprowadzony, dlatego właśnie dodaję ten temat. Swoją drogą, jeśli schrzaniłem dział, w którym go wkleiłem, to niech ktoś mędrszy ode mnie przeniesie go tam, gdzie jego miejsce.

Jak to wszystko ma działać?
Przede wszystkim istotne jest, żeby użytkownicy najpierw pomyśleli, zanim zadadzą jakieś pytanie, Dwa razy. Niektóre rzeczy są oczywistymi oczywistościami. Jeśli ktoś przyjdzie tu potrollować, to o ile nie mam takiej władzy, powinien dostać instant warna. Kwestie związane z kadrą oraz niezadowoleniem userów i ich frustracjami powinny być rozstrzygane gdzie indziej. Tutaj pojawiać się mają, w moim założeniu, pytania dotyczące mechaniki, realiów, settingu i wątpliwości podobnej natury userów.

Zanim zadasz pytanie.
Najpierw pomyśl. Tak, trzeci raz. Na wszelki wypadek. Ale przede wszystkim sprawdź, czy pytanie które chcesz zadać, nie zostało już zamieszczone wcześniej. Oczywiście wypadki zawsze się zdarzają, gdy przykładowo temat ciągnie się na dziesiątki, setki postów, lecz w interesie każdego jest, by takie sytuacje nie powtarzały się za często. Jednocześnie – w końcu ciężko jest zawsze doczytać wszystko – miło byłoby, gdyby udzielający odpowiedzi wykazywali zrozumienie. Postaraj się też, zadając już pytanie, sformułować je w sposób jasny i klarowny.

Zanim wkleisz pytanie drugi raz.
Czasami może zdarzyć się, że ktoś nie zauważy pytania. Bywa. Nie jest to żadnym powodem do spamowania czy zalewania SB powodzią gniewnych shoutów. Przyjmijmy, że po tygodniu bez odpowiedzi, możesz wkleić swoje pytanie raz jeszcze, jednak lepiej skontaktować się na PW z administracją i delikatnie się przypomnieć.

Zanim odpowiesz.
Zastanów się, czy naprawdę jesteś pewien swojej odpowiedzi. Nie ma sensu wklejać "wydaje mi się, że jest tak". Lepiej zaczekać, aż ktoś kto naprawdę zna się na rzeczy (jak Infi lub twórca danej KR czy tematu) się wypowie. Co więcej, zwróć uwagę, czy pytanie nie jest skierowane do konkretnej osoby. Wtedy zawsze – chyba, że ktoś naprawdę nie może udzielić odpowiedzi – daj osobie szansę, na wypowiedzenie się we własnym imieniu.


Lista zadanych już pytań i linki do odpowiedzi:
Lp. Zadający pytanie Treść pytania lub pytań Link do odpowiedzi
1. Nienazwana Czy w planach administracji znajduje się wprowadzenie ziem Północy jako grywalnej lokacji? TUTAJ
2. Kenhkar Gdzie trzeba załatwiać zgodę na budowę własnego zamku czy też osady? Jaki byłby koszt takiego przedsięwzięcia? TUTAJ
3. Derranein Czy zarząd Leviathana planuje w najbliższym czasie kolejny event "masowy" który będzie miał wpływ na lokację albo na cały kontynent? TUTAJ
4. Derranein Czy jeśli napisałem KP i wkleiłem ją, ale ona nie została jeszcze zaakceptowana, to mogę ją jeszcze całkowicie zmienić/przerobić? TUTAJ
5. Lena Czy możliwe jest zrobienie postaci posługującej się bronią palną w rodzaju muszkietu albo pistoletu? Oczywiście postać ta byłaby pewnie podróżnikiem, który spędził trochę czasu na jakimś innym kontynencie. TUTAJ
6. Kalen Gdybym chciał założyć Stowarzyszenie, a konkretnie sektę, to musiałbym zaliczyć ją do kategorii "Zakon" czy "Bractwo"? TUTAJ
7. Lafran Jak wygląda status prawny lokacji "Ruiny posiadłości", która była kiedyś siedzibą cechu alchemicznego? Czy przypadkiem nie należy do ostatniego aktywnego członka cechu, czyli do Herubina? TUTAJ
8. Azur Czy na Leviathanie żyły dinozaury? TUTAJ
9. Almor Czy poza znienawidzoną, zamkniętą, ksenofobiczną, aspołeczną, fobiczną, ograniczoną dziurą, jaką jest Morinhtar, nie ma żadnego innego miejsca nauk szeroko pojętej magii? TUTAJ
10. Aust Czy aby posługiwać się magią "meteorologiczną" (a więc manipulować pogodą) trzeba uzasadnić to na wyzwoleniu magicznym czy wystarczą formy? Czy wywoływanie deszczów, wichrów i piorunów należy traktować jako osobne zaklęcia? TUTAJ
11. Da'ran Czy gdybym chciał stworzyć np. postać wielkiego pająka, będę potrzebował KR? TUTAJ
12. Falkon Czy w wyposażeniu postaci mogę wspomnieć o metalowej szkatułce-tabakierce wypełnionej tabaką? TUTAJ
13. Leonard Czy w świecie Leviathana występuje słońce takie jak w naszym świecie? Forum posiada więcej niż jednego naturalnego satelitę? Co można zobaczyć na niebie w bezchmurną noc? Planeta, gdzie nasze posty odzwierciedlają zachowania istot żywych znajduje się na orbicie innej? Czy jesteśmy sami we wszechświecie? TUTAJ
14. Leonard Czy w świecie Leviathana występuje słońce takie jak w naszym świecie? Forum posiada więcej niż jednego naturalnego satelitę? Co można zobaczyć na niebie w bezchmurną noc? Planeta, gdzie nasze posty odzwierciedlają zachowania istot żywych znajduje się na orbicie innej? Czy jesteśmy sami we wszechświecie? TUTAJ
15. Risil (Vart) Jakie gatunki jeleni występują na Lewiatanie? TUTAJ
16. Lafran Czy po za różnymi odmianami gry w kości czy szachami na terenie Autonomii są spotykane jakieś inne gry hazardowe? Np. jakieś specyficzne dla uniwersum fantasy? TUTAJ
17. Isnael Czy, skoro w Autonomii Wolenvain panuje klimat umiarkowany z tendencją do śródziemnomorskiego, można tutaj spotkać rośliny podobne do, lub identyczne z tymi, które spotykano w średniowiecznej Europie na terenach Polski, Węgier oraz państw bliżej Morza Śródziemnego? Można zachować ich nazwy, czy trzeba wymyślać nowe, typowe tylko dla naszego uniwersum (np. len, chrzan, mydlnica lekarska, bieluń kędzierzawa itd.)? TUTAJ
18. Hevan Czy w przypadku edytowania KP pod nowy wzór można po prostu zrobić nową KP, aby MG ją później podmienił? TUTAJ
19. Pafik Czy eksperymenty magiczne powodujące mutacje człowieka powodują powstanie nowej rasy? Jak wyglądał świat gry 400 lat temu? Czy można użyć nazw miast i religii, które nie przetrwały próby czasu i w 412EF już nie istnieją? Czy w tamtych czasach moja postać miałaby możliwość wykupienia paru kuźni? Bardowie w swoich opowieściach przytaczają słowa bohaterów, czy powinni skupić się jedynie na opisie ich czynów? TUTAJ
20. Hevan Moje posty opisujące próby leczenia wykonywane przez moją postać są czystą improwizacją. Nie wiem czy to, co robię, zgodne jest z przyjętymi założeniami, ponieważ świat Leviathana różni się od naszego. TUTAJ
21. Ragnak Które z miast jest najstarsze? Aldhal, Lasves czy Nalin? Czy mogę napisać w KP coś o organizacji, która istniała, ale już jej nie ma? TUTAJ
22. Veszokli Czy ork może mieć zarost? TUTAJ
23. Vereomil Chłopi są wolni, czy mają swoich panów? Jeśli mają panów, to czy istnieją także inne przepisy, takie jak pańszczyzna czy niemożność przeniesienia się do innej wsi? Jak jest z odkryciami sposobów upraw czy narzędzi? TUTAJ
24. Hadum Czy dusza jest złączona z umysłem? Jeżeli tak, to co dzieje się po rozdzieleniu duszy i umysłu jednego bytu? Czy dusza może istnieć bez umysłu, a umysł bez duszy? Czy da się oddzielić umysł od duszy? Czy da się oddzielić wspomnienia od umysłu? TUTAJ
25. Olaf Kiedy w temacie "Magia wyzwolona" ukaże się wpis o zaklinaniu? TUTAJ
26. Vereomil Jakich sposobów upraw oraz narzędzi rolniczych używa się w Autonomii Wolenvain? Jakie uprawia się tutaj rośliny (czy dostępna jest na przykład oliwka)? Czy wobec tego, że, jak mi przekazano, "chłop bez pana nie byłby chłopem" wolni chłopi w Autonomii nie istnieją i każdy ma tutaj swojego władykę? Jak wygląda architektura wiejska w Autonomii? Z jakich pomieszczeń składa się chata chłopska? TUTAJ
27. Eltenebreise Czy dusza, jeżeli opęta jakąś żywą osobę, może jakby wypędzić jej duszę? TUTAJ
28. Pheeros Czy można ubiegać się o granie rasą pradawnych? TUTAJ
29. Anemetius Czy ktoś jest w stanie przedstawić chronologię Leviathana? Jaka era poprzedzała Erę Feniksa? Ile trwała? Mile widziane jakieś informacje co się działo wówczas na Półwyspie Kaendry. TUTAJ
30. Apsik ]Są jakieś święta w tym multiwersum? Są w związku z tym tworzone jakieś eventy czy chociażby nowinki, które mogą kogoś natchnąć do jakichś działań? Postacie obchodzą tutaj cokolwiek? TUTAJ
31. Anemetius Ile planet liczy układ słoneczny Leviathana? Czy słońce lub księżyc (lub też księżyce) mają własne unikalny nazwy? Jeśli tak, to jakie? TUTAJ
32. Anemetius Czy w istocie nie występuje tutaj dotycząca bogów, znana z systemu D&D zasada "im więcej wyznawców, tym więcej mocy"? Jeżeli jednak występuje, czy istnieje możliwość magicznego "wysysania" energii z wyznawców? Czy istnieje jakaś hierarchia wśród istot boskich? Czy dzieli się je jakoś? TUTAJ
33. Anante Czy w obecnym systemie magii wyzwolonej czarownik posługujący się domeną Ognia będzie mógł kontrolować temperaturę? Czy system przewiduje istnienie jakichś substancji magazynujących moc magiczną? Czy po reformie każdy mag posiadający minimalną wiedzę z zakresu Czasoprzestrzeni będzie mógł przywoływać istoty z innych Spektr? Jak zmiany w Mroku i Umyśle wpłyną na możliwość tworzenia iluzji? Ten ostatni był do tej pory, jak sądzę, odpowiedzialny za twory tego typu. TUTAJ
34. Palavas Czy grę rozpocząć można w dowolny sposób, w wybranym przez siebie (i opisanym w KP, oczywiście) miejscu? Czy informacje na temat świata gry (tj. miast, regionów geograficznych) są opublikowane gdzieś na forum i umknęły mojej uwadze, czy postać poznaje świat "na własną rękę": z zasłyszanych opowieści itp.? TUTAJ
35. Jacek Jak wyglądają cechy w Wolenvain? Istnieje gdzieś ich oficjalna rozpiska? Zakładając, że cechy istnieją – jakie mają prawa? Czy przykładowy cech kupców mógł wynajmować uzbrojone grupy najemników? Czy każdy cech posiada kawałek muru miejskiego, o który musi dbać i którego musi bronić na wypadek wojny? Na jak wielką reputację i względy króla mógł liczyć członek cechu? Czy była możliwość otrzymania sporego kawałka ziemi wewnątrz murów miasta? Czy podczas oblężenia Wolenvain w 410EF budynki miejskie mogły zostać w jakikolwiek sposób uszkodzone? Jak wyglądała wtedy kwestia używanych przez obie strony konfliktu machin oblężniczych? TUTAJ
36. Eruannon Jak wygląda struktura władzy elfów z półwyspu Kaendry? Największa władza należy do króla/królowej, rady, lub innej struktury? Czy występuje szlachta? Tytuły są dziedziczne? Jaka jest postawa szlachty elfów do mniej szlachetnych pobratymców? Jak wygląda kontakt półwyspu Kaendry z Autonomią? Występują jakieś stosunki dyplomatyczne, chociaż nikła wymiana handlowa? Podejrzewam, że półwysep Kaendry jak już to specjalizowałby się w towarach luksusowych i magicznych, jednak co byłoby jego specjalnością? TUTAJ
37. Omival Jak czyste są wody Morza Smoczego i innych otaczających kontynent akwenów? Jakiej fauny i flory można spodziewać się pod powierzchnią wody? Jak wygląda używanie magii pod wodą? TUTAJ
38. Tingrim Ile kosztuje utrzymanie chaty z ogródkiem w okolicach Wolenvain? TUTAJ
39. Iria Czy w Wolenvain są jakieś gwary, dialekty? Mogę prowadzić postać, która mówi w nieco specyficzny, odmienny sposób? W dialogach postać będzie mówiła po polsku, ale z cudzoziemskim akcentem, np. w ten sposób. TUTAJ
40. Arenplen Czy ludzie mieszkający na przykład w Wolenvain, albo innych miastach i wsiach obchodzą jakieś ważne święta i w jakiej porze roku? Czy poza żywiołakami elementarnymi z żywiołów jak ziemia, ogień itp występują jakieś inne? Żywiołak ze światła, z cienia czy inny. TUTAJ
41. Gerhon Co wiadomo o Khan'Sal? Jacy są jego mieszkańcy, jakie ich zwyczaje, czy wierzą w Piętnastkę? TUTAJ
42. Dryss Jaką domenę trzeba opanować, aby magicznie móc zmieniać swój wygląd? Chodzi mi tu o np. zamianę w zwierzę. TUTAJ
43. Ciemny Jaka muzyka panuje na Lewiatanie? Średniowieczna? A czy gdyby nagle banda młodzików uświadomiła sobie, że fajnie jest rymować do rytmu bębnów, to czy by mógł powstać lewiatański rap? TUTAJ
44. Dryss Jakie języki występują na Leviathanie? Powszechny, elficki, zapewne krasnoludzki? Jakie inne rasy posiadają swoje języki? W jakim stopniu postać nieznająca tych języków zrozumie co się do nich mówi? TUTAJ i TUTAJ
44. Elaila Z jakim natężeniem zmienia się czas na Leviathanie? Ile to jest jeden dzień, a ile miesiąc czy rok? Ile czasu musi upłynąć – przekładając na nasze realia – by w Leviathanie zapanował np. Renesans? Jak wygląda kwestia cnoty w universum PBF? Czy w Leviathanie – tak jak w średniowieczu – kobieta, która wychowuje samotnie dziecko jest źle postrzegana? Albo taka, która rozpoczęła współżycie przed ślubem? Co do tej pory wynaleziono w Leviathanie? Chodzi mi bardziej o przedmioty, wynalazki. Czy każdy może nosić okulary? Mamy Erę Feniksa. Ile już trwa, ile będzie trwać i jaka po niej nastąpi? TUTAJ
45. Brenus Chodzi o sytuację, w której zwykły mięśniak z młotkiem chce ubić maga. Czy walka będzie działać w sposób opisany np. w Trylogii Czarnego Maga Canavan, w której to mag nałoży tarczę i praktycznie zignoruje, czy może kazdy cios przyjęty na osłonę będzie REALNIE męczył czarodzieja? Tj., czy walcząc twarzą w twarz, wojownik czy żołnierz, ma realną szansę pokonać czarodzieja nie posługując się żadnymi artefaktami czy amuletami? TUTAJ
46. Harkvinnar Zastanawia mnie, jak tutaj wygląda tutaj sprawa noszenia mieczy – szczególnie przez tych, którzy nie należą do stanu rycerskiego. Czy jest to jakoś regulowane? TUTAJ
47. A'eklamarijon (Ekler) Jak wygląda aktualna sytuacja polityczna w Autonomii? Jakie rody dominują, kto ma największe szanse na zostanie następnym królem? TUTAJ
48. A'eklamarijon (Ekler) A sytuacja polityczna w samej stolicy? Jak wyglądają stosunki pomiędzy rodami? Czy wszyscy popierają koronację przywódcy Konsorcjum? TUTAJ
49. Vilanna Monero (Mirelis) Czy urząd namiestnika jest mianowany czy dziedziczony i czy powołuje ich król, a kto w sytuacji gdy nie ma króla? Rada? Czy Rada funkcjonuje do dziś? Czy Wolenvain jest państwem całkowicie świeckim i wolnowyznanionym, czy jakaś religia dominuje, a kapłani mają prestiż i narzędzia kontroli nad ludem? Jak wygląda zarządzanie wojskiem. Byłabym wdzięczna za wymienienie stopni wojskowych jakie są. Jak nazywa się głównodowodzącego, czy są chorągwie namiestnikowskie itp. Czy inne rasy mają w Wolenvain swoich dyplomatów reprezentujących na dworze ich interesy na kształt ambasadorów. Jeśli tak, to chętnie też bym na takim położyła rączki. Co się dzieje z Namiestnikiem kiedy traci urząd (przy okazji czy jest on dożywotni?) Czy jest eksmitowany z pałacu i dostaje odprawę w postaci jakiegoś dworku na prowincji? Czy są wymyślone jakieś święte lub legendarne miejsca na terenie Autonomii, a jeśli nie, czy można jakieś stworzyć? TUTAJ i TUTAJ
50. Tonuryn Czy istnieją w świecie Leviathana jacyś powszechnie znani poeci? Jeśli tak, które ich dzieła są najbardziej znane i cenione? Czym się wyróżniają? TUTAJ
51. Nifrea Jak mniej więcej przedstawia się obecna wiedza na temat astronomii i matematyki. Mamy tutaj jakieś wybitne osobistości zajmujące się tymi dziedzinami nauki? Czy pisali oni jakieś księgi lub mieli powszechnie znane zapiski? Jak wygląda sytuacja a propos tej wiedzy w różnych warstwach społecznych? TUTAJ
52. Vilanna Monero Kto sprawuje pieczę nad Pałacem Sprawiedliwości. Chodzi mi o dowódcę tamtejszej straży, tudzież wiezienia. Jak się go fachowo nazywało w tamtych realiach, czy można używać słowa "nadzorca"? TUTAJ
53. Anemetius Jakie wydarzenie wyznacza rok 0 Ery Feniksa? TUTAJ
54. Andra Czy są jakieś uniwersytety, na które postać może uczęszczać czy młodzi adepci uczą się od rodziców/mistrzów? TUTAJ i TUTAJ
55. Andra Czy mogę założyć, że zioła dostępne w średniowiecznej Europie mogą pojawić się w świecie Leviathana? TUTAJ
56. Anemetius Jak to jest z tymi elfami, bo ja czytałem jakąś herezję na SB (aż się zbulwersowałem i tu piszę), że elf, który ma 18 lat to tak naprawdę rozwinął się jak 3 latek. WTF. To mój Anem kończył akademię magiczną w wieku 20, to co, był dzieciakiem ze smoczkiem w gębie? TUTAJ
57. Drytrak [Pytania o rolę kobiet w Świątyni Światła] TUTAJ
58. Tonuryn Co pojawia się przed oczami typowego mieszkańca Autonomii, kiedy usłyszy określenie "czarownica/wiedźma"? Podstarzała, odziana w czerń kobieta ze spiczastym kapeluszem na głowie? Jak są one postrzegane w świecie gry? TUTAJ
Cesare
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru. 2014, 17:15

17 gru. 2014, 21:00

Chciałbym zapytać o pozycję i rolę kapłanów ŚŚ w społeczeństwie. Czy są oni lennikami, czy angażują się w politykę, knują intrygi i nie zawsze są przykładem prawego człowieka?
Dryss
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz. 2013, 21:33

21 gru. 2014, 13:22

Czy do Akademii w Morhintarze przyjmowani są przedstawiciele wszystkich ras, czy tylko ludzie – Jeśli to pierwsze, to czy dochodzi do dyskryminacji (przez uczniów pewnie tak, ale czy przez nauczycieli)? Czy absolwent dostaje jakiś znak ukończenia szkoły – Czy Akademia załatwia swoim absolwentom jakieś posady np. doradców – Czy mieszkańcy Autonomii z większym szacunkiem spojrzą na maga po Akademii niż na samouka/ucznia jakiegoś niezwiązanego z Akademią mistrza – Czy rasy dobrze rozwinięte magicznie, np. elfy doceniają poziom nauczania Akademii czy też twierdzą że uczą tam samych głupot i uczą się u swoich mistrzów –
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3708
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

22 gru. 2014, 06:51

Cesare – kapłani Świątyni Światła są ludźmi wolnymi, mają więc prawo angażowania się w cokolwiek, knucia intryg na dowolnym szczeblu i bycia nieprawymi. Inna sprawa, że postępowanie wbrew doktrynie ich kościoła może się jednak odbić na nich negatywnie, skutkując nawet wykluczeniem ze wspólnoty kapłańskiej. Wszystko jest jednak zależne od konkretnej sprawy z ich udziałem oraz oceny ich działań przez definitorów oraz wyższych rangą kapłanów. Choć ŚŚ formalnie nie ma głównego przewodnika, największym autorytetem wśród kapłanów cieszy się zawsze najwyższy kapłan wolenvaińskiego kościoła. Za nim są najwyżsi kapłani świątyń w innych miastach stołecznych namiestnictw. To oni decydują, kogo obsadzić w ważniejszych dla prowincji rolach kościelnych i zarządzają ziemiami Świątyni w jej obrębie. Nie ma tutaj jednak mowy o klasycznej zależności lennej. Ziemie przydane ŚŚ przez możnych są uważane za należące do niej, a nie bezpośrednio do któregoś z jej kapłanów i są zwykle niewielkie. Czasem jest to np. teren klasztoru i przyległe doń włości, czasem tylko mała „działka” do budowy kapliczki. Niektóre zwolnione są od podatków i z zasady nie powołuje się z nich wojska. Mimo wszystko nie sądzę, że ziem należących do ŚŚ jest tak wiele, jak tych należących np. do kościoła katolickiego w średniowieczu.

Dryssie – do Akademii w Morinhtarze przyjmowani są głównie ludzie, choć za odpowiednią (wysoką) opłatą przyjmą tam teoretycznie każdego. Przy przykładowych elfach nie jest to po prostu praktykowane ze względu na ich długi okres dojrzewania. Zwykle, jeśli adepci nie są ludźmi, pochodzą ze związków mieszanych i stanowią bękarty wysokich magnatów, którzy mimo niskiego statusu krwi nieprawego potomka postanowili wyłożyć sporą sumę pieniędzy na wpisowe. Poza tym nienależenie do rasy ludzkiej zmniejsza wartość absolwenta Akademii, który może być niechętnie widziany na dworach szlacheckich, gdzie docelowo ma trafić większość z nich. Nie powiedziałbym, że uczniowie są w jakikolwiek sposób odgórnie dyskryminowani, ponieważ Akademia naucza ich tak samo, ale na pewno trudniej jest im piąć się po szczeblach kariery (ze względu na to, o czym pisałem wyżej). Z pewnością, jak w każdej wielorasowej społeczności, występują tutaj pewne przejawy rasizmu – zarówno od strony nauczycieli jak i adeptów – jednak nie uważam, że są one jakieś znaczące.

Ukończenie Akademii niekoniecznie musi oznaczać jej opuszczenia. Wielka ilość magów pozostaje w Morinhtarze bez możliwości wyjechania zeń. Inni trafiają w roli doradców do różnych rodów szlacheckich (głównie tych, które zdecydowały się wesprzeć Akademię pieniężnie) lub dostają inne zadania. Można więc rzec, że szkoła zabezpiecza ich przyszłość. Znakiem rozpoznawczym magów Rebelii są charakterystyczne, ciemnoniebieskie szaty, po których rozpoznaje ich większość mieszkańców Autonomii i Księstwa Lokent.

Magowie spoza Akademii nie mają praktycznie żadnego szacunku wśród pospólstwa, traktowani są z ogromną nieufnością, za którą niejednokrotnie stoją pale i stosy. Magia poza Morinhtarem nauczana jest potajemnie. Nie należy zapominać, że nadal mamy tutaj średniowiecze, a gdyby magia była powszechniejsza, to z pewnością epoka ta uległaby zmianie nie do poznania. Trudno jest ufać komuś, kto tworzy coś z niczego, a za kim nie stoi żadna potężna organizacja. O magii nie rozmawia się przy biesiadnym stole – no chyba, że w ramach jakiejś opowieści. Tylko Magistrowie Sztuk Tajemnych (absolwenci Akademii) są ogólnie rozpoznawalni, a z racji, że szkolą się nie tylko w rzucaniu zaklęć, ale także w wielu dziedzinach nauki, cieszą się ogólnym poważaniem. Nie wszyscy z nich są zresztą magami. Tych, którzy nie przejawiają żadnego potencjału, a mimo to trafili do Akademii, szkoli się we wszystkich innych kwestiach, jakie winien znać Magister, więc tak czy inaczej stanowią osoby godne szacunku i pożądane przez szlachtę w roli osobistych doradców. Sami nie mogą posiadać żadnych ziem czy ubiegać się o obywatelstwo inne niż morinhtarskie. Na drabinie kast społecznych plasują się między mieszczaństwem a szlachtą.

Nie wiem dokładnie, co masz na myśli przez „rasy rozwinięte magicznie”. Elfy mieszkające w Autonomii Wolenvain na pewno nie są rozwinięte magicznie, a mimo całej łatwości, z jaką przychodzi im nauka zaklęć oraz statystycznie większych, niż u ludzi, zasobach mocy, nie stanowią jakiejś szczególniej siły na tym polu, stanowiąc zwykle margines społeczny (szlachcicami są tylko ludzie, a obywatelstwo – zwykle niedziedziczne – jest dla nieludzi bardzo trudne do zdobycia). O elfach Półwyspu Kaendry nie wiadomo natomiast zbyt wiele, więc trudno jest mi się na ten temat wypowiedzieć. Prawdopodobnie nie wiedzą nawet, co dzieje się w Morinhtarze – mało kto w samej Autonomii wie, a co dopiero zamknięte we własnym świecie elfy.

Kwestia Magistrów, postrzegania magii w świecie gry i inne (oscylujące jednak wokół tych tematów) zostaną szerzej wyjaśnione w przyszłej aktualizacji gry, która zbliża się wielkimi krokami.

Rylvas
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru. 2014, 21:37

23 gru. 2014, 21:18

Witam,
1) Czy do tworzenia zaklętych przedmiotów/artefaktów niskiej klasy, np. amulet z zaklęciem tarczy, potrzeba wyzwolona moc domeny energii? Nie udałoby się to z formą, która transferuje surową energię magiczną do przedmiotu, uformuje ją, a następnie zamknie? Czy dodając do przedmiotu zaklęcie powietrza należy znać tą domenę? Czy stworzenie poniższego przykładu jest akceptowalne (nie widzę innej koncepcji dla zaklinacza)?

Stworzenie różdżki z zaklęciem kuli ognia o 3 ładunkach (użyciach), która może być jednorazowa (wykorzystano wszystkie ładunki i do śmieci – łatwiejsza do wykonania), ładowalna (trudniejsza od poprzedniej, ładunki odnawiane byłyby u "zaklinacza"), samoodnawialna (po pewnym czasie różdżka sama by się naładowała pobierając energię z otoczenia, jednak swoje by to trwało).
W przykładzie użyto materiałów z niższej średniej półki.

2) Czy energia magiczna musi koniecznie pochodzić od maga? Czy nie może manipulować czymś co już istnieje w stanie wolnym?
Po prawdzie trochę mnie martwi cena bycia magiem związana z nadchodzącą reformą , a w szczególności z fragmentem dotyczącym domen zajmujących się substancjami abstrakcyjnymi. IMHO łatwiejszym i tańszym wyjściem dla maga było skorzystanie z otaczającej go energii magicznej.
Mówię cały czas o magii wyzwolonej.
Awatar użytkownika
Anemetius
Posty: 563
Rejestracja: 25 sie. 2012, 00:40
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2150#33472

24 gru. 2014, 03:58

Czy na tronie Autonomii zasiadał kiedyś jakiś homoseksualista albo były przynajmniej o takiej osobie podobne plotki? I jak ogólnie patrzy się na "kochających" inaczej. Tak samo jak w średniowieczu? Czy z pogardą i miesza się w to wszystkie negatywne skojarzenia związanymi z elfami, bo jak wiemy elfy to pe, no właśnie.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3708
Rejestracja: 01 wrz. 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

24 gru. 2014, 07:14

Rylvasie – kolejne pytanie i kolejna kwestia, która zostanie szczegółowo wyjaśniona już niedługo, w przyszłej aktualizacji gry. System Magii Wyzwolonej w wersji drugiej został już napisany, a tej nocy skończyły się prace korekcyjne i jest on już całkowicie gotowy do „wypuszczenia”, jednak prócz niego planowane jest również kilka dodatkowych atrakcji znajdujących się w nieco wcześniejszych stadiach rozwoju i wymagających jeszcze trochę roboty.

Oczywiście odpowiem na Twoje pytania, powielając informacje, które dopiero ujrzą światło dzienne, jednak wybacz, jeżeli nie zrobię tego tak szczegółowo, jak w zapowiedzianym przeze mnie wyżej tekście. Zresztą nie widzę na ten moment takiej potrzeby. Najpierw musimy zająć się błędnymi przekonaniami. Pewien jestem, że wynikają one z tego, jak niewiele informacji na temat magii przekazuje obecnie dział „Wiedza” – konieczność opisania pewnych kwestii pojawiła się w trakcie testowania MW i zadość da jej aktualizacja, o której już pisałem. Inna sprawa, że tekst, do którego sam linkujesz, powinien część z tych błędnych przekonań zniwelować. Skoro jednak tego nie zrobił, to zajmę się tym tutaj.

Nic nie zmienia faktu, że nie chcę zmuszać Cię do czekania, bo sam nie wiem, kiedy wszystko będzie już dopięte na ostatni guzik, więc postaram się krótko i zwięźle przedstawić wszystko, co powinno pozwolić Ci rozwiać swoje wątpliwości. Świadom jestem, że niektóre rzeczy opisałem tutaj po łebkach, ale nie jestem w stanie streścić tutaj dziesięciu tysięcy słów składających się na opis systemu Magii Wyzwolonej w wersji drugiej. Mam nadzieję, że te informacje Ci wystarczą, a jak nie, to dopytasz – choćby w tym temacie.

1. Najpierw kwestia wyzwoleń, które fabularnie właściwie nie występują. Magia dla mieszkańców świata gry to mistyczna, tajemnicza sztuka, naturalnym jest podświadome mieszanie domen i spontaniczne rzucanie zaklęć. Wychodzę z założenia, że im bardziej spójna ze światem postać, tym więcej domen zawiera się w punkcie 9.1. jej Karty. Domeny istnieją tylko w mechanice gry, nie wynikają z żadnych naturalnych praw i stanowią wyłącznie próbę usystematyzowania nieskończenie wielu zastosowań magicznych w prosty i zrozumiały dla graczy sposób. Wyzwolenie oznacza pełnię władzy w danej domenie, co fabularnie jest właściwie nie do pomyślenia. Kto przypadkiem dostosuje swoje życie do prawideł, o których nie ma pojęcia, a które tyczą się spraw niezwiązanych ze światem, w którym funkcjonuje? Przy Elementach jeszcze można to uzasadnić, bo manipulacja żywiołami to podstawowe zastosowanie magii, ale takie Sugestie to dla mieszkańców świata gry sprawa całkowicie rozmyta.

Wyzwolenia nie są ani niezbędne przy zaklinaniu ani choćby przy nim wskazane; wręcz przeciwnie. Dobry, znający wiele zastosowań swojej sztuki zaklinacz opiera się bowiem na wielu domenach, z których jedną niejednokrotnie jest – zaskoczę Cię – Nekromancja. Zaklęcia tej domeny pozwalają umieszczenie w przedmiotach fragmentów dusz pozwalających im np. na rozumienie wydawanych w określony sposób rozkazów, a więc używanie zamkniętych w nich form magicznych przez ich użytkowników. Przedmiot zaklęty bez duszy działa w sposób pasywny, przydaje się to więc np. przy wzmacnianiu jego wytrzymałości.

Oczywiście większość zaklinaczy nie ma pojęcia, że jest swoistymi „nekromantami” – oni po prostu robią swoje, nie zastanawiając się nad tym, jak to wszystko działa. Jeżeli mają swoje uzasadnienia, to zwykle są one kompletnie odmienne od tych, które mamy w mechanice gry, co jest całkowicie w porządku.

Skoro to mamy załatwione, można przejść do domeny Energii i jej związku z zaklinaniem, który… praktycznie nie istnieje. Nie wiem, skąd przekonanie o tym, że Energia zajmuje się czymś innym jak tylko przypisaną do niej substancją magiczną. Czysta moc magiczna przypomina plazmę i używana jest do formowania pocisków oraz barier. W zaklinaniu przydaje się tylko w przypadku, gdy mag chciałby zmagazynować część swojej mocy np. w kamieniu szlachetnym. Wtedy może po prostu bardzo powoli przelać czystą moc do pojemnika, uważając, żeby się od tego nie rozpadł. Pobieranie mocy powinno być równie ostrożne, bowiem czysta moc może po prostu rozsadzić maga od środka. Jej powolne pobieranie pozwala na rozłożenie się tej „plazmy” i zasilenie zasobów czarownika. Zapewne można byłoby najpierw umieścić w przedmiocie jakąś ilość czystej mocy magicznej, a potem przemienić ją tak, aby rozłożyła się i natychmiast po tym posłużyła zaklinaczowi – tylko po co.

Co do przykładu, jaki podałeś: to Leviathan. Wszystko jest możliwe. Nie wiem tylko, jak miałoby działać pobieranie energii z otoczenia. Energia magiczna nie znajduje się tak po prostu w powietrzu (a przynajmniej nie w takich ilościach, aby jej pobieranie bylo efektywne). Z jej nieaktywnej formy zbudowane są natomiast dusze wszystkich istot żywych (nawet roślin), a ich fragmenty kradnie się – ponownie – Nekromancją. Czasem bywa tak, że w miejscach, gdzie rzucano dużo zaklęć (lub kilka, ale bardzo potężnych) magia wysyci okolicę, powodując różne anomalie. Uważa się, że istnienie przykładowych elfów czy smoków (oraz wszystkich niewystępujących w naszym świecie gatunków) możliwe stało się właśnie dzięki tego typu anomaliom (i późniejszej ewolucji). Występują one jednak zdecydowanie zbyt rzadko, żeby uzależniać działanie zaklętego przedmiotu właśnie od ich istnienia. Zdecydowanie częściej zaklęcie uzupełnia sam zaklinacz. Przedmiot niekoniecznie musi niszczyć się po jego zużyciu; prędzej zdarzy się to przy ponownym ładowaniu. Każdy obiekt ma bowiem swoją wyporność magiczną uzależnioną od jego strukturalnej czystości. Dlatego właśnie kamienie szlachetne są przy zaklinaniu nieocenione, a garstkę ziemi da się zakląć tylko na chwilę i to niezbyt potężnym czarem. Dopiero po przekroczeniu tej wyporności obiekt może się po prostu zniszczyć.

2. Energia magiczna występuje w kilku formach. Cząstek pustych (budujących dusze), cząstek nasyconych reprezentują ich cel wolą maga lub cząstek czystych. Na te pierwsze nie działają prawa fizyki i są właściwie niewykrywalne, ale są ściśle dopasowane do „naczyń”, w jakich się znajdują – inaczej się rozpraszają. Ostatnie to ich forma skompresowana, już materialna, którą można rozłożyć przy powolnym wprowadzaniu do naczynia z duszą. Magowie, którzy chcą w sztuczny sposób uzupełnić swój zasób cząstek pustych korzystają z magazynów w postaci np. kamieni szlachetnych, jednak robienie tego w biegu nie jest wskazane ze względu na to, co pisałem wyżej. Czysta moc jest wybitnie antagonistyczna. Odpowiadając więc na drugą część Twojego posta: nie.

Względem reformy – nie mam pojęcia, skąd podejście, że zmienia ona cokolwiek w fabularnym sposobie funkcjonowania magii. Mechanika to tylko zapis, w świecie gry nic się nie zmienia, a magowie przecież od zawsze posługiwali się substancjami magicznymi (teraz po prostu je wypisano). Nie widzę tutaj żadnego problemu pod względem „ceny bycia magiem”, która w ogóle się nie zmienia.

Anemetiusie – nie mamy pojęcia, jak traktowano homoseksualistów w średniowieczu, a przynajmniej nie zachowały się stosowne źródła, które mogłyby nam to poświadczyć. Można podejrzewać, że ze względu na dużą ingerencję Kościoła, który w omawianej epoce bardzo mocno wpływał na wszelkie aspekty życia, homoseksualizm nie był powszechnie akceptowany. Mimo tego wiemy o kilku władcach, którzy preferowali przedstawicieli swojej płci, więc zdarzało się, że nawet oni nie ukrywali swoich upodobań. W obecnych czasach, biorąc pod uwagę ogół społeczeństwa, trudno mówić o pełnej akceptacji, więc sądzę, że na fabule będzie całkiem podobnie (oczywiście z poprawką, że to nadal wieki średnie). W większych skupiskach ludzkich i wyższych warstwach społecznych tolerancja będzie większa, natomiast po wsiach homoseksualizm może być nawet tematem tabu, prowadząc w skrajnych przypadkach choćby i do linczów. Nie wiem, na ile powszechny jest fabularnie stereotyp elfa-homoseksualisty, ale sądzę, że powielanie go przez graczy może stanowić ciekawy i w pewnym sensie uzasadniony ludzkimi fobiami smaczek. Generalnie odczuwanie pociągu do przedstawicieli swojej płci uważane jest w świecie gry za ekscentryzm, który bardzo łatwo można dopasować do elfów stanowiących właściwie istoty całkowicie przez większość społeczeństwa niezrozumiane.

Nie wiem, czy na tronie Autonomii Wolenvain zasiadał kiedykolwiek homoseksualista, ale wiem, że do 405EF mamy ciągłość dynastyczną, więc na pewno pojawiali się następcy. Oczywiście nie musi to wykluczać króla-geja. Plotki na ten temat mogą pojawić się nawet wtedy, gdy władca długo nie ma dzieci, ma niecodzienne zainteresowania lub po prostu dziwacznie się ubiera. Ludzie zawsze gadają, a nie ma nic lepszego, jak głodne kawałki o panujących.

Awatar użytkownika
Anemetius
Posty: 563
Rejestracja: 25 sie. 2012, 00:40
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2150#33472

16 sty. 2015, 00:59

Jak rozumiem magia i jej użytkownicy pośród pospólstwa spotykają się z dość dużą rezerwą i chłodnym przyjęciem, ale jak wygląda kwestia magii i religii? Dajmy na to kapłan lub ktoś, kto mówi, że jego moc pochodzi od danego boga. Czy to nieco bardziej "ociepla" wizerunek takiej osoby pośród pospólstwa, czy nie ma większego znaczenia? I czy gdyby jakiś mag lub istota magiczna zaczęła magicznie pomagać to czy to pospólstwo i tak uciekałoby gdzie pieprz rośnie, czy też raczej zaczęło zadawać sobie pytanie "a może ta magia wcale taka zła nie jest". Wiem że każdy przypadek to indywidualna sprawa i na każdą składa się wiele czynników, ale tak uogólniając. Dziękuję za odwiedź.

PS: Czym jest w końcu Ascendencja? Bo miała to być rasa, później się to zmieniło i nic nie wiem, a chodzi o moją postać.
Awatar użytkownika
Tonuryn
Posty: 132
Rejestracja: 18 wrz. 2014, 21:11
Lokalizacja postaci: Kamienica Artmerów
Discord: Youmuu
GG: 52562577
Karta Postaci: viewtopic.php?p=50324#50324

20 sty. 2015, 15:20

Jak wygląda grupa Magistrów Sztuk Tajemnych i Akademia od środka? Czy panuje tam jakaś ustalona hierarchia? Czy Akademia faktycznie "pierze mózgi" swoim wychowankom? Kim jest Protektor? Co o nim wiadomo? Co rozumiesz przez "[Magistrowie] pracują dla swej szkoły także po jej ukończeniu"?

Czy domena Elektryczności zawiera w sobie magnetyzm? Czy postać wyzwolona w Elektryczności potrafi kontrolować także naturalne wyładowania, czy tylko te przywołane przez siebie?
Dryss
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz. 2013, 21:33

20 sty. 2015, 16:08

Jak ma się sprawa ze znajomością języka w nowym systemie umiejętności – W starym była to osobna umiejętność, ale w nowym jej nie znalazłem. Do KP mam to dodać jako osobną, nową umiejętność czy po prostu wspomnieć gdzieś jakie języki zna postać –
Awatar użytkownika
Xariel
Posty: 900
Rejestracja: 23 mar. 2013, 16:28
Lokalizacja postaci: Insmet
GG: 11721007
Karta Postaci: viewtopic.php?p=42135&highlight=#42135

20 sty. 2015, 18:04

Dryssie, nie do końca rozumiem co znaczy że jej "nie znalazłeś". W temacie na temat umiejętności fabularnych wyraźnie napisane jest, że wymienione to jedynie przekrój, która ma dać graczom jasny obraz. Nie da się zawrzeć się wszystkich możliwych umiejętności na jednej liście, ktoś zawsze wymyśli coś jeszcze. Chociażby sam jesteś tego przykładem.

Nic się w kwestii samych umiejętności znajomości języka nie zmieniło. Znajomość języka obcego dla postaci nadal jest wliczana do umiejętności nabytych.

Wróć do „Dyskusje i propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 17 użytkowników online: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika
Liczba postów: 51989
Liczba tematów: 2958
Liczba użytkowników: 1034
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: kika2121
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.

Live czat z adminem

Czat z administratorem – klik!
W związku z tym, że Leviathan nie znajduje się jeszcze w swym finalnym kształcie, pytania do jego administratora są spodziewane, potrzebne i oczekiwane. Jeśli masz jakieś (albo chcesz po prostu pogadać o tym projekcie), kliknięcie na powyższy przycisk otworzy nową kartę z oknem rozmowy.