Zamknięte testy nowego systemu gry

Dział, w którym zgłaszać można uwagi dotyczące funkcjonowania Leviathana oraz rozmawiać o wszystkich jego aspektach. Najlepsze miejsce na zadawanie związanych z nim pytań.

Czy wziąłbyś udział w zamkniętych testach nowej formuły gry typu PBF?

Tak
18
67%
Myślę, że tak (jeśli życie pozwoli)
6
22%
Wziąłbym udział, ale wiem, że nie mam na to czasu
1
4%
Nie
2
7%
 
Liczba głosów: 27
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Zamknięte testy nowego systemu gry

20 cze 2015, 19:21

Leviathan działa na swoim obecnym silniku zdecydowanie zbyt długo. Już w grudniu 2011 roku, planując przenoszenie forum, wiedziałem, że skrypt, który umożliwi nam wspólną zabawę, jest przestarzały. Wybrałem go jednak ze względu na potężne możliwości customizacji, z których to możliwości skwapliwie później korzystaliśmy. Przez 3,5 roku, jaki upłynął od czasu migracji, pojawiło się jeszcze więcej doskonalszych rozwiązań, a moje umiejętności wzrosły. Przenosiny na nowy silnik stały się dla mnie kwestią czasu.

Na mojej drodze stanęły jednak dwie duże przeszkody. Pierwszą z nich był brak możliwości przeniesienia niektórych funkcjonalności, do których wszyscy się już przyzwyczailiśmy. Nowsze rozwiązania miały dużo uboższe bazy dodatków, jakie można było zastosować, a moje umiejętności, choć wzrastające, nie pozwalały mi na stworzenie takich dodatków samodzielnie. Drugą był brak grafika, który mógłby to wszystko ująć w miły dla oka sposób.

Ten pierwszy problem udało mi się częściowo rozwiązać. Drugi – nie. Mogłem więc przenieść forum na nowy silnik z utratą niektórych funkcjonalności i zachęcającej grafiki. Do pewnego czasu nie było niczego, co mogłoby przezwyciężyć negatywne skutki takiego działania.

Zawsze jednak dążyłem do tego, aby mierzyć wyżej, starając się opracować jak najlepsze dla tego rodzaju gry rozwiązania. Nie byłem skażony wizją innych PBF-ów, które przed moim przybyciem radziły sobie ponoć doskonale od kilku ładnych lat. Jako administrator wprowadziłem więc w życie nowe, autorskie pomysły, takie jak choćby ukryte Karty Postaci i fabularne nowinki na stronie głównej. Zdecydowałem, że Mistrzowie Gry powinni podchodzić do swoich zadań odpowiedzialnie, nie szczędząc im czasem ostrych słów, co przysporzyło mi pierwszych „wrogów” na mikroscenie PBF-ów. Postawiłem na fabularną swobodę.

Wiele z tych pomysłów jest teraz standardem w podobnych grach i trudno jest zawyrokować, kto był pierwszy. Dla mnie było to zawsze coś nowego i pionierskiego, więc jeżeli tylko należałem do grupy podobnie myślących osób, to przynajmniej była to grupa, w której każdy czuł się odkrywcą. Dalsze projekty były większe, nieco ambitniejsze i trudniejsze do wprowadzenia poza Leviathanem, więc zaznajomić możecie się z nimi tylko tutaj. Jednym z nich jest chociażby Kalkulator Punktów Umiejętności, rzecz absolutnie bezprecedensowa.

W mojej głowie nadal zostało jednak „kilka” pomysłów, które oczekiwały na wprowadzenie, a które blokowała archaiczna technologia lub brak umiejętności czy czasu po mojej stronie. Niektóre z nich całkiem niedawno stały się możliwe do zrealizowania. Ten, który od zawsze kusił mnie najbardziej, dotyczył samego mechanizmu prowadzenia gry forumowej, w której istnieje przecież ogromny potencjał. Ukrycie Kart Postaci (poza częścią związaną z wyglądem bohatera) było krokiem ku zwiększeniu immersji i realizmu, jednak wiele jeszcze zostało do zrobienia.

Połączyłem więc tę ideę z chęcią przejścia na nowy silnik forum. Poprosiłem Hruxa, aby mi w tym pomógł, a on, choć musiał pracować w zupełnie nowym dla siebie środowisku, zgodził się, przyjmując to jako dobre wyzwanie. Prócz samych benefitów, jakie uzyskaliśmy po przejściu na zupełnie świeży silnik (który wyszedł kilka miesięcy temu i od tego czasu jest bardzo często aktualizowany – kto siedzi w temacie, ten wie, o czym mówię), odzyskaliśmy te znane z Leviathana i dodaliśmy takie zupełnie nowe, prosto z mojej głowy. Powoli dopinamy nowy silnik, oczywiście z bardzo prostą, szczątkową grafiką.

:Soon: będzie trzeba kogoś, kto przetestowałby nowy, opracowany przeze mnie, a urzeczywistniony przez Hruxa sposób gry. Jeżeli to wypali, to jestem gotów wyzbyć się wszelkich graficznych wodotrysków. Leviathan zawsze bronił się fabułą, a może po pewnym czasie znajdzie się jakiś chętny do wykonania szaty graficznej osobnik. Trzeba iść dalej, a stagnacja na pewno nie jest czymś, w co tutaj celujemy.

Zamierzam znaleźć grupę kilku osób, tak z Leviathana jak i spoza niego, do sprawdzenia moich pomysłów w praktyce. Nie napiszę dokładnie, o co chodzi, ponieważ nie chcę psuć pozostałym niespodzianki. Poza tym, jeżeli coś pójdzie nie tak, to nie będą zawiedzeni. Proponuję więc każdemu z Was pewnego rodzaju układ. Zaproszę Was do zamkniętych testów nowego silnika, nowych dodatków i nowego sposobu gry, ale musicie to zachować w tajemnicy. Dopiero po zakończeniu testów opublikujecie obszerną informację zwrotną, w której będziecie już mogli napisać o wszystkim, coście zobaczyli. Wymagam jeszcze, abyście uczestniczyli w testach aktywnie, sugerując poprawki i informując o zauważonych błędach.

Na nowym silniku testerzy będą grać tylko z jednym Mistrzem Gry – ze mną, więc nawet, jeśli jesteś w Kadrze, to wśród nich znajdzie się dla Ciebie miejsce. Za kanwę fabularną obrałem Północ i przyjmować będę tylko nowe KP; te jednak w formie mniej szczegółowej, niż w obecnym Leviathanie. Jest to spowodowane nie tylko tym, że w ramach testów nie będę ich tak zawzięcie sprawdzał, ale też samą, nową formą gry, która, gwarantuję, całkowicie zmieni sposób, w jaki ją postrzegasz.

Podsumowując:

– szczątkowa grafika;
– najnowszy silnik forumowy;
– Północ;
– kompletnie nowy dla PBF-ów system;
– wąskie grono graczy;
– jeden Mistrz Gry dla wszystkich graczy;
– obowiązkowy feedback po testach;
– utajnienie całego przedsięwzięcia;
– nieoficjalna, luźna atmosfera.

Zgłoszenia przyjmuję, tak samo jak wszelkiego rodzaju pytania, w formie postów pisanych w niniejszym temacie. Można się też zgłosić przez odpowiedź w anonimowej ankiecie, bo mam świadomość, że nie wszyscy chcą być od razu rozpoznani w gronie testerów. Szczegóły zostaną przekazane osobom, które wybiorę (no chyba, że zgłoszeń będzie bardzo mało i nie będę miał z kogo wybierać). Dokonam tego wtedy, gdy będę miał wszystko gotowe, może nawet jeszcze w tym okresie wakacyjnym. Wiele zależy od tego, jakie problemy pojawią się na drodze kodera, czyli Hruxa.

Jak pisałem wyżej, tak napiszę ponownie: jeżeli testerzy będą zadowoleni i wszystko będzie się im podobać, Leviathan prawdopodobnie w całości przejdzie na nowy silnik. Testy są więc rzeczą niezwykle ważną dla rozwoju gry i proszę je tak właśnie potraktować.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 83
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:10
Lokalizacja postaci: Główne pomieszczenie
Karta Postaci: viewtopic.php?p=48175#48175

24 cze 2015, 12:34

Herr Gruppenfuhrer, Sturmbannfuhrer Kruk melduje gotowość do uczestnictwa w testach beta nowego systemu gry.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

26 cze 2015, 17:46

Ci, których wytypowałem do testowania nowego systemu, otrzymali już stosowne informacje kanałami prywatnymi. Z niektórymi już parę dni temu zacząłem testy technologii, na której bazować będzie nowy Leviathan, dzięki czemu mam nadzieję, że przy rozpoczęciu testów właściwych nie pojawią się żadne uciążliwe bugi silnika. O rozpoczęciu w/w testw poinformuję wszystkich ze „złotej listy”, napiszę też stosownego newsa na Leviathanie.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i mam nadzieję, że gdy ruszą otwarte testy, chętnych również nie zabraknie.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

07 mar 2016, 21:11

Testy techniczne zakończyły się już dłuższy czas temu, wykazując kilka istotnych błędów. Niektóre z nich udało się zlikwidować, innych – nie. I prawdopodobnie tak pozostanie. Moje zdolności są niewystarczające, aby to zrobić. Mógłbym się podszkolić, ale to wymagałoby czasu, a ten wolę poświęcać na rozwijanie fabuły obecnego Leviathana. Natomiast Hrux, na którym w sumie całość oparłem, wykruszył się, więc nie ma nikogo, kto mógłby się zająć tą sprawą. Na domiar złego nasz czekoladowy grafik ma różne humorki i pracuje chyba według cyklu solarnego innego układu albo odwróconego kalendarza Majów i nigdy nie wiadomo, czy i kiedy w końcu ruszy do roboty. Podsyła mi co jakiś czas grafiki koncepcyjne, wymieniamy myśli i pomysły, a potem nie odzywa się przez całe miesiące, więc trudno mi powiedzieć, jak to wszystko wyjdzie.

Dodatkowo, w nowym silniku brakuje kilku niezbędnych do działaniaLeviathana funkcji. Są to głównie rzeczy potrzebne do administrowania tego rodzaju przybytkiem. Stworzenie tych rzeczy od nowa byłoby pewnie możliwe, ale, ponownie - wymagałoby czasu, który wolę obecnie poświęcać czemuś innemu. Z tego względu uznaję niniejzsym cały projekt za zawieszony.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Aktualizacja

17 maja 2017, 14:47

Bez zbędnych wstępów: projekt nadal żyje. Wspominałem o tym w devlogu, wspominałem o tym także w rozmowach prywatnych oraz na SB. Najlepszym miejscem do podzielenia się szczegółami jest jednak niniejszy temat.

Co najważniejsze, rzecz jest już na ukończeniu. W nieco innym kształcie, niż planowałem początkowo.

Otóż: nowy system gry nie zostanie jeszcze wprowadzony. Chociaż rozszerzenia silnika forumowego, które umożliwiłyby jego implementację, są w dalszym ciągu funkcjonalne, wymagałby on czegoś, czego Leviathan obecnie nie ma. Mowa o aktywności Mistrzów Gry. Nowy system zakłada, że będą oni robili więcej niż dotychczas, a skoro – jestem tu najlepszym przykładem – nie radzą sobie z obecnymi obowiązkami, dokładanie im roboty nie ma sensu. Być może, gdy Leviathan rozwiąże ten problem, ponownie rozważę wprowadzenie nowego systemu. Póki co wszystko zostanie po staremu, pisać będziemy w tematach‐lokacjach, wcielając się w swoje postacie w grze swobodnej lub sesji z udziałem Mistrza Gry.

Nie zmienił się jednak punkt programu związany z przejściem na nowy silnik forumowy. Od czasu powstania projektu został on jeszcze bardziej udoskonalony. Sam, korzystając z wcześniejszych dokonań Hruxa, wprowadziłem niezbędne zmiany, rozszerzenia i udoskonalenia. Wszystko wydaje się działać świetnie. Obecny kształt tak silnika jak i jego otoczki wizualnej uważam za skończony.

No właśnie – otoczki wizualnej. Nowy Leviathan będzie miał całkiem przyjemną dla oka, minimalistyczną, nowoczesną grafikę. Nie ufając w możliwości tak własne jak i podobnych mi amatorów, zwróciłem się o pomoc do profesjonalistów. Skorzystałem z komercyjnego szkieletu wizualnego dopracowanego do granic możliwości. Później sam ostrożnie zmodyfikowałem go tak, by odpowiadał klimatowi forum oraz naszym preferencjom. Grzebałem głównie w kolorach, przedstawieniu konkretnych elementów, ich pozycjonowaniu oraz dostępności. Gdybym chciał wykonać grafikę na tym poziomie samodzielnie, trwałoby to latami. Ba!, same moje – drobne, wydawać by się mogło – modyfikacje, kosztowały mnie kilku zarwanych nocy. Poza tym nie spodziewałbym się tak dobrego efektu, zarówno od strony graficznej jak i technologicznej. Bo właśnie – ilość użytych do stworzenia nowego L. technologii może przyprawić każdego nerda o zawrót głowy. Mógłbym je tu wymienić, ale najważniejszy jest komfort, jaki one dają. Nowe forum będzie dopasowane do naszych przyzwyczajeń związanych z przeglądaniem Internetu. Przede wszystkim będzie bez żadnych ceregieli działało mobilnie, na wszystkich telefonach i tabletach. Tyczy się to wszystkich jego funkcjonalności, takich jak chociażby znacznie usprawniony ShoutBox, który jeszcze lepiej spełni rolę centrum naszej społeczności.

Chociaż nowy Leviathan będzie korzystać z podobnej palety kolorów, jak obecny, zmiana wizualna będzie drastyczna. Z pewnością pojawią się pesymistyczne głosy. Mam nadzieję, że feedback będzie konstruktywny i będę wiedział, jakie zmiany ewentualnie wprowadzić. Profesjonaliści profesjonalistami, ale nowe pomysły są zawsze w cenie. Poza tym nawet oni mogli coś pominąć. Sam odkryłem jeden czy dwa drobne błędy graficzne, które na szczęście udało mi się szybko poprawić. Naturalnie, ostatecznym egzaminem będzie dopiero Wasz udział w życiu forum. Osobiście muszę jednak przyznać, że jestem bardzo zadowolony z tego, jak to wszystko wyszło. Styl graficzny jest czytelny i mimo swej prostoty skrywa wiele subtelnych smaczków. Zrywa z barokowym, przepełnionym fikuśnymi grafikami stylem wizualnym, godnym raczej wczesnych lat dwutysięcznych niż 2017 roku. Przyzwyczajałem Was do tego od dłuższego czasu, usuwając większość obrazków, a nowy wygląd Leviathana będzie ostatnim krokiem w tym kierunku.

Pozostało zatem przenieść obecny majdan na nowy silnik. Nie jest to łatwe, ale robiłem to już wcześniej i jedyne, czego potrzebuję, to odrobiny czasu. Myślę, że to kwestia kilku godzin, maksymalnie jednego dnia.

Przejście odbędzie się niestety bez „pompy”. Nie będzie publikacji dodatkowych tekstów fabularnych, zmian w rozgrywce czy strukturze forum. Są one wprawdzie planowane, ale ich wprowadzenie wymagałoby czasu. Nie chcę natomiast, aby nowy silnik zdążył się zestarzeć, zanim wszystko przygotuję. Niby szkoda, bo im więcej nowych elementów, tym większy sukces można odtrąbić, ale z drugiej strony – doprowadzenie Leviathana do stanu, w którym mógłbym go polecić graczom, trwałoby latami. Dlatego nawet nie zależy mi na dużym rozgłosie. Zmian dokonuję przede wszystkim dla tych osób, które mimo wszystko nadal odwiedzają moje forum.

Jak wspominałem, nie znaczy to, że zmiany będą dopasowane do skali projektu. Wszystko będzie dopięte na ostatni guzik i z pewnością mogłoby posłużyć społeczności o kilka rzędów wielkości większej niż ta leviathanowa. Jak wspominałem, zadowolony może być nie tylko zwykły użytkownik, ale też ten, który zechce zagłębić się w temat od bardziej technicznej strony. Fora, które korzystają z dobrodziejstw najnowszych rozwiązań są rzadkie, a szczególnie rzadkie są takie PBF‐y. Prawdopodobnie będziemy pierwszym.

Zanim dopełnię dzieła, chciałbym odpisać w swoich sesjach. Nowy silnik i grafika to fajne sprawy, ale co z tego, skoro nie będzie okazji, by z nich skorzystać…? Myślę, że co do tego zgadzamy się wszyscy.

Wróć do „Dyskusje i propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 5 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 4 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Majestic-12 [Bot]
Liczba postów: 52206
Liczba tematów: 2973
Liczba użytkowników: 1046
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Senti
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.