Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

Dział, w którym zgłaszać można uwagi dotyczące funkcjonowania Leviathana oraz rozmawiać o wszystkich jego aspektach. Najlepsze miejsce na zadawanie związanych z nim pytań.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

27 sie 2017, 16:16

Rozmawiałem ostatnio z wieloma osobami z zewnątrz na temat Leviathana i często pojawiającą się opinią jest ta związana ze słabym dostępem do informacji. Dotąd wydawało mi się, że organizacja tematów w dziale „Wiedza” jest w miarę przejrzysta, ale i tak planowałem zaktualizować i skrócić niektóre z tekstów. Myślałem też o zebraniu ich wszystkich w jednym temacie, co stworzyłoby swoisty podręcznik do Leviathana.

Wtedy wszystkie informacje byłyby jak na dłoni. Jest z tym jednak pewien problem. Boję się, że duża ilość informacji zawarta w takim temacie może odstraszyć potencjalnych graczy. W tym momencie info jest rozbite na osobne tematy, ale przez to pisanie KP wymaga trzymania kilku kart w przeglądarce i żonglowania pomiędzy nimi. Niezbyt to zachęcające. Z drugiej strony w ten sposób gracz nie jest zarzucony toną informacji na samym początku i może sobie wszystko dawkować tak jak chce.

Obecne rozwiązanie ma swoje wady, tak samo jak to, które opisałem powyżej. Na pewno jednak uda się zrobić to tak, by wilk był syty, a owca cała. Chciałbym wiedzieć, co sądzicie na ten temat.

Macie może jakieś pomysły, jak przedstawić niezbędne informacje tak, by gra była bardziej przystępna? Chodzi o to, by jedynymi czynnikami decydującymi o tym, jak wysoki jest próg wejścia do gry, były te związane z wymaganiami wobec gracza. A nie ze złą prezentacją treści utrudniającą rozgrywkę. Do dyskusji zapraszam wszystkich – obecnych, starych i potencjalnych graczy.

Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

28 sie 2017, 21:41

Biwekir Wawrekar pisze (↑):
28 sie 2017, 17:22

Mam do zaproponowanie inny pomysł, który - mam nadzieję - oddawałby ducha nowego forum. Mianowicie chodzi o stworzenie ładnych wizualnie podstron, gdzie podawane byłyby super ważne i super streszczone informacje.

W zasadzie nie różni się to niczym od postawienia odrębnych tematów dla każdego istotnego tekstu. Tyle że tutaj mamy bajery wizualne, co daje nieco inne odczucia czytającym – jakby obcowali ze swoistą biblioteką czy bazą wiedzy. To można osiągnąć bez tworzenia podstron, przyjmując jakieś konkretne wytyczne co do formatowania tekstu. Pomysł ze streszczeniami i późniejszym rozwinięciem (np. zamkniętym w BBCode SPOILER) wydaje się w porządku, jest warty przemyślenia, ale zrobiłbym to raczej w innej formie – odrębnych tekstów krótszych i dłuższych. Te pierwsze przeznaczone byłyby dla wszystkich, a te drugie dla dociekliwych.

Skłaniam się ku temu, by informacje związane z mechaniką gry oraz podstawami o jej świecie – takimi jak np. opis Autonomii Wolenvain, ubiorów czy zastosowania broni – były jak najbardziej zwięzłe. Szerokie opisy fabularne możemy zostawić do opisu np. poszczególnych namiestnictw czy szczegółów na temat Świątyni Światła. Nie unikniemy dużej ilości tekstu. Kwestią jest jego odpowiednie przedstawienie.

Drasim pisze (↑):
28 sie 2017, 19:00
Poza tym, co po jednym nowym graczu, jak odejdzie trzech starych bo Infi będzie ślęczał nad takimi pierdołami (według mnie robienie jakichś podręczników w obecnej chwili to pierdoła i strata czasu, to moja prywatna opinia) zamiast napisać jednego posta na tydzień.

Moim obowiązkiem jest tak rozwijanie gry, jak i prowadzenie zbyt dużej jak na moje siły ilości sesji. Wolałbym się bardziej skupić na tym pierwszym, więc zamiast torpedować pomysły związane z ulepszaniem Leviathana radzę po prostu szukać kandydatów na Mistrzów Gry.

Awatar użytkownika
Drasim
Posty: 522
Rejestracja: 08 gru 2013, 12:55
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
GG: 7643593
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2815

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

28 sie 2017, 21:51

Nie torpeduje pomysłu, podałem rozwiązanie, ktore wedlug mnie jest najlepsze. Nie uważam, zeby trzeba było streszczać podane informacje, gracz ma wszystko, zeby zrobić dobrze dopasowaną do świata postać, wystarczy, żeby nie musiał skakać po milionie kart i tyle. I serio, nowi MG nie zmienia zbyt wiele bo nie powiesz mi, że oddasz swoje sesje świeżakowi, więc im szybciej domkniesz wątki, tym szyciej będziesz mógł zająć się innymi rzeczami i będziesz mial na to więcej czasu.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

28 sie 2017, 22:05

Drasim pisze (↑):
28 sie 2017, 21:51
Nie uważam, zeby trzeba było streszczać podane informacje, gracz ma wszystko, zeby zrobić dobrze dopasowaną do świata postać, wystarczy, żeby nie musiał skakać po milionie kart i tyle.

No, gdyby to było tak proste, to po prostu skleiłbym wszystkie obecne teksty i tyle. Jednak brak nowych postaci jasno dowodzi, że nowy gracz po prostu się na Leviathanie nie odnajduje. A zainteresowanych mamy ostatnio sporo. I trzeba to ogarnąć, bo bez nowych osób nic się tutaj nie ruszy. Ja sobie sam nie poradzę z tym majdanem, a też przydałyby się jakieś kanoniczne postacie. Przykładowo, teraz mam w MG elfa i kotołaka. Jak to wygląda w kontekście nacisku na mediewistykę? No właśnie.

Drasim pisze (↑):
28 sie 2017, 21:51
I serio, nowi MG nie zmienia zbyt wiele bo nie powiesz mi, że oddasz swoje sesje świeżakowi, więc im szybciej domkniesz wątki, tym szyciej będziesz mógł zająć się innymi rzeczami i będziesz mial na to więcej czasu.

Na Leviathanie nie da się domknąć wątków, chyba że zabije się postać gracza. Te rzeczy nigdy się nie kończą. A nie mogę do końca swojej kariery MG ciągnąć tylu sesji. Jak już pisałem, nie widzę opcji jak tylko oddanie komuś sesji. Przede wszystkim zająłbym się nieswoimi sesjami, a później swoimi, ale które nie są aż tak istotne. Nic tak nie buduje jak współdziałanie z innym Mistrzem Gry.

Awatar użytkownika
Anante
Posty: 187
Rejestracja: 30 gru 2013, 10:08
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
GG: 47821741
Karta Postaci: viewtopic.php?p=46352#46352

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

29 sie 2017, 00:34

Infi pisze (↑):
28 sie 2017, 22:05
Przykładowo, teraz mam w MG elfa i kotołaka. Jak to wygląda w kontekście nacisku na mediewistykę? No właśnie.
Well, miałem to olać, ale co mi tam... Jak ważniejsze dla Ciebie jest to, że MG postuje z takiego, a nie innego konta, to sugeruje zrobić odgórne konto MG i po problemie. Po drugie może to moja (dziwna) opinia, ale chyba nieco ważniejszy jest staż i doświadczenie, a także to co gracz/MG sobą reprezentuje, niż co ma na awatarze/w karcie. Przemilczę fakt, że "starym" graczom pozwoliłeś zachować nieludzkie postaci, co też w perspektywie narobi Ci niesnasek, bo czemu oni mogą, ja nie? Pominę już fakt, że idziesz w jakąś dziwną skrajność z tym naciskiem na realizm. Sugerowałbym w sumie przestać się bawić w tą ciuciubabkę i wywalić całe "fantasy" bo od dłuższego czasu zwyczajnie zdaje się Ci zawadzać, co nie raz odczuwam, a przestaje też mieć rację bytu w tychże realiach. Dodam do tego, że ilość "wiedzy" którą naprodukowałeś odstraszy każdego rozsądnego gracza, wraz z podejściem na zasadzie "Zjedziemy kartę od góry do dołu, a potem i tak klepniemy". To nie są jasne zasady i nie mają one najmniejszego sensu. Nie wspomnę, że sam sobie ten majdan na łeb ściągnąłeś swoimi "obietnicami" i zabawą w "ulepszanie", kiedy najbardziej było potrzebne granie i MGowanie, co dopiero zaczynasz odkrywać.

Żeby nie było że tylko jadę po nieszczęsnym adminie i nie uskuteczniam nic konstruktywnego: encyklopedia to zło. Sam nie pamiętam kiedy ostatni raz zaglądałem do PWNa, albo przeczytałem cały artykuł na wikipedii, czy innym portalu źródłowym, a nawet publikacji, a mimo wszystko uważam się za człowieka oczytanego i w miarę wykształconego. Chcecie, żeby coś dotarło do osoby piszącej? Musi to być podane w krótkiej, jasnej, w miarę strawnej formie, bez miliona tabelek, wykresików i dziwactw. Chcecie postaci kanonicznych? To dajcie pod to prostą bazę, żeby statystyczny człowiek nie musiał 30 minut szukać co i jak i dojść do tego, że nawet jak jest to już mu się nie chce. A nie że na twarz dostaje Magią 2.0. Nawet w trakcie pisania tekstu jest to nieporęczne. Najważniejsze rzeczy muszą być "na wierzchu", skrótowo. Takie compendium-minimum. Coś od czego może zacząć każdy nieogar, do tego z paroma przykładowymi KP, na zasadzie: chłop-mieszczanin-szlachcic, żeby miał się na czym wzorować. Plus może zrezygnować z części związanej z ubiorem i jakimś skrajnym opisem przedmiotów, co zajmuje bóg wie ile czasu a i tak się robi masę błędów; niech je przydzieli MG na zasadzie uznania? Nie byłoby szybciej?

Anante out. Perhaps without return, because it's not fun anymore.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

29 sie 2017, 22:12

No cóż, Anante, większość Twojego (niepotrzebnie emocjonalnego) posta w ogóle nie dotyczy tego, o czym rozmawiamy w tym temacie. Poruszasz kwestie, które nie są istotne w kontekście prowadzonej dyskusji. Wiele z nich jest w ogóle nieadekwatna i pokazuje, że nie jesteś na bieżąco. Sądzę, że powoduje Tobą głównie zgorzknienie związane z zastojem w Twojej grze i po prostu chciałeś wylać jakąś dziwną frustrację. Mimo tego postanowiłem się odnieść.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Well, miałem to olać, ale co mi tam... Jak ważniejsze dla Ciebie jest to, że MG postuje z takiego, a nie innego konta, to sugeruje zrobić odgórne konto MG i po problemie. Po drugie może to moja (dziwna) opinia, ale chyba nieco ważniejszy jest staż i doświadczenie, a także to co gracz/MG sobą reprezentuje, niż co ma na awatarze/w karcie.

Nikt nawet nie sugerował, że staż i doświadczenie są mniej ważne od tego, jaką postać prowadzi Mistrz Gry. Nie trzeba jednak ani odrobiny złej woli, by zrozumieć, że nowego gracza może opanować zdziwienie na widok postaci spoza rasy ludzkiej. A jak ta postać należy do MG, to tym bardziej.

Przemyślę pomysł z jednym kontem dla MG, wstępnie wydaje mi się bardzo dobry. Rozpatrywałem go już jakiś czas temu.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Przemilczę fakt, że "starym" graczom pozwoliłeś zachować nieludzkie postaci, co też w perspektywie narobi Ci niesnasek, bo czemu oni mogą, ja nie?

Nie rozumiem – popierasz to rozwiązanie czy jesteś mu przeciwny? Jak wiadomo, prawo nie działa wstecz. Nie zamiatamy tutaj pod dywan. Takich samych „niesnasek” mogą mi też narobić np. stare wątki. Ale ja jestem dumny z dziedzictwa Leviathana, bo to ono ukształtowało go takim, jakim jest. I mimo że starsze elementy gry odstają od obecnych standardów, to w momencie swego wystąpienia były potrzebne. Mądrość etapu, mój drogi.

Poza tym w dalekiej przyszłości (gdy zakończy się te etap fabuły globalnej i sprawy ludzi Autonomii Wolenvain zostaną opisane na należytym poziomie) zamierzam wprowadzić do gry dodatkowe rasy.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Pominę już fakt, że idziesz w jakąś dziwną skrajność z tym naciskiem na realizm. Sugerowałbym w sumie przestać się bawić w tą ciuciubabkę i wywalić całe "fantasy" bo od dłuższego czasu zwyczajnie zdaje się Ci zawadzać, co nie raz odczuwam, a przestaje też mieć rację bytu w tychże realiach.

W realizm idziemy od kiedy objąłem „rządy” na Leviathanie, czyli od końca 2011 roku. Jest to jasno wyszczególnione w niemalże wszystkich tekstach związanych z grą, a także w najnowszym, zwięźle podsumowującym jej cechy. Dzięki temu każdy gracz może na wstępie, bez sprawdzania na własnej skórze ocenić, czy Leviathan jest dla niego.

Niektórzy rzeczywiście mogą oczekiwać mniej realistycznych settingów. I super, mogą poszukać poza Leviathanem, który przynajmniej nie traci ich czasu i od razu informuje, czym jest. Gra nie mami nikogo obietnicą heroicznych przygód, których bohaterowie nie doznają paskudnych ran, potwory można zabić w pojedynkę, a tytuły szlacheckie otrzymuje się za zabicie smoka.

Mimo tego elementy fantasy gry są tak samo istotne jak te średniowieczne, tyle że te pierwsze znane są każdemu – i nie musi to być ekspercka znajomość, bo swoboda w grze pozwala na wprowadzenie do niej dowolnych elementów nadnaturalnych. Nikomu nie zawadzają, a wręcz pomagają uzupełnić braki w osiągnięciach mediewistów oraz wiedzy osób prowadzących grę. Poza tym gracze i MG świetnie się nimi bawią. Dziwi mnie to, że piszesz w ten sposób, bo zważywszy na to, jak dotychczas toczyła się gra Twojej postaci oraz do jakiej organizacji ona należy, elementów fantasy przez cały czas napotykasz bardzo dużo.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Dodam do tego, że ilość "wiedzy" którą naprodukowałeś odstraszy każdego rozsądnego gracza, wraz z podejściem na zasadzie "Zjedziemy kartę od góry do dołu, a potem i tak klepniemy". To nie są jasne zasady i nie mają one najmniejszego sensu. Nie wspomnę, że sam sobie ten majdan na łeb ściągnąłeś swoimi "obietnicami" i zabawą w "ulepszanie", kiedy najbardziej było potrzebne granie i MGowanie, co dopiero zaczynasz odkrywać.

Masz świadomość, że właśnie nazwałeś wszystkich RPG‐owców „nierozsądnymi graczami”…? A przecież zbiorczy rozmiar tekstów wiedzowych obecnych na Leviathanie stanowi ledwie ułamek tego, co obecne jest w dowolnym podstawowym podręczniku do RPG‐a. A zwykle takich podręczników jest kilka, a nawet kilkanaście.

Co do obecnego systemu sprawdzania KP, to nikt go dotąd nie zaopiniował. Nie jestem jednak pewien, czy to dobre ku temu miejsce. Twoje zdanie jest otoczone emocjonalnymi wstawkami i opublikowane w temacie, który nie dotyczy procesu akceptacyjnego. Który jest zresztą jakieś sto razy łatwiejszy od tego, z którym Ty się zetknąłeś.

Nigdy jednak nie polegał on na „zjechaniu KP” i chyba tylko osoba zbyt osobiście podchodząca do swoich tekstów mogłaby tak to ująć. No, ale Leviathan nie jest dla tych, którzy traktują swoje posty jak dzieła sztuki, których nie można tknąć. Proces akceptacyjny został dokładnie opisany. Jeśli komuś nie pasuje to, że MG sucho wypisze – na kanwie tekstów Wiedzy – błędy popełnione w KP, dopuszczając ją jednocześnie do gry, to cóż… Po prostu nie publikuje KP. Leviathan ponownie pozostaje uczciwy w opisie swych założeń. Trudno jest jednak wyobrazić sobie osobę tak mocno przywiązaną do swojego tekściku, że oczekuje obchodzenia się z nim jak z jajkiem. Karta Postaci to do dokument, a nie powieść na Pulitzera.

Poza tym – kiedy ostatni raz uczestniczyłeś w procesie akceptacyjnym…? 3 lata temu? No właśnie.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Chcecie, żeby coś dotarło do osoby piszącej? Musi to być podane w krótkiej, jasnej, w miarę strawnej formie, bez miliona tabelek, wykresików i dziwactw.

Te elementy są właściwe dla klasycznych gier RPG, na których w wielu aspektach Leviathan jest wzorowany. Jeśli sugerujesz, że osoby trafiające na Leviathana to losowi przechodnie, to jesteś w błędzie. To są nerdy kochające tabelki, wykresy i „dziwactwa” właściwe dla ich hobby – gier RPG, nie tylko forumowych. Celem gry nie jest przyciągnięcie ludzi, którzy nie czują się dobrze w takim klimacie.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Chcecie postaci kanonicznych? To dajcie pod to prostą bazę, żeby statystyczny człowiek nie musiał 30 minut szukać co i jak i dojść do tego, że nawet jak jest to już mu się nie chce. A nie że na twarz dostaje Magią 2.0. Nawet w trakcie pisania tekstu jest to nieporęczne.

Nie bez powodu tekst „Magia Wyzwolona 2.0” znajduje się w kategorii forum o nazwie „Dla zaawansowanych”. Nikt nie dostaje nim w twarz, jest on przeznaczony tylko dla osób zdeterminowanych, chcących mimo wyraźnego nacisku na elementy średniowieczne zagrać postacią czarującą. Jeśli ktoś nie umie w tym celu przebrnąć przez teksty związane z magią, to po prostu nie robi postaci‐maga. Jest to zresztą mocno odradzane wszystkim nowym graczom. I bardzo dobrze, że wymaga to dodatkowej inicjatywy oraz pracy, bo taka jest cena za względnie swobodne miotanie kulami ognistymi. Nie widzę niczego złego w zwiększeniu progu wejścia do gry, gdy ktoś chce grać potężniejszą postacią. A biorąc pod uwagę nacisk Leviathana na mediewistykę, używanie magii może wręcz zostać potraktowane jak używanie kodów, cheatów do gry.

Jeśli zaś chodzi o tzw. „postacie kanoniczne”, to obecny nacisk na tworzenie postaci ze szlachty oraz udostępnione graczom materiały są wystarczające, by takową stworzyć. I jeśli już powstają nowe postacie, to można je zaliczyć do tego grona. Nie widzę tu problemu.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Najważniejsze rzeczy muszą być "na wierzchu", skrótowo. Takie compendium-minimum.

Z tym się zgodę, pisałem o tym nawet w powyższym poście. Niektóre teksty związane z mechaniką czy światem gry są zbyt rozwlekłe, ale o tym już pisałem w tym temacie. To między innymi dlatego on powstał. By jedynym elementem, który odsieje kandydatów na graczy były wymagania samej gry, a nie sposób podania treści.

Anante pisze (↑):
29 sie 2017, 00:34
Coś od czego może zacząć każdy nieogar, do tego z paroma przykładowymi KP, na zasadzie: chłop-mieszczanin-szlachcic, żeby miał się na czym wzorować. Plus może zrezygnować z części związanej z ubiorem i jakimś skrajnym opisem przedmiotów, co zajmuje bóg wie ile czasu a i tak się robi masę błędów; niech je przydzieli MG na zasadzie uznania? Nie byłoby szybciej?

…Tutaj jdobitnie pokazałeś, że po prostu nie wiesz, czym jest Leviathan. Smuteczek, bo wydaje mi się, że nie mogę o tym głośniej trąbić. To nie jest gra dla „statystycznego człowieka” i „każdego nieogara”, tylko dla osób o bardzo konkretnych zainteresowaniach i oczekiwaniach. Może MG miałby pisać za graczy postacie i prowadzić je za rączkę…? W targecie Leviathana nie znajdują się osoby niekonkretne, bez inicjatywy i chcące ponosić minimalny wkład własny. Wyeliminowanie niepotrzebnych utrudnień – o czym dyskutujemy w tym temacie – nie oznacza obniżenia progu wejścia. Była o tym zresztą mowa. Leviathan nigdy nie miał być grą przeznaczoną „dla każdego”.

Awatar użytkownika
Xariel
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2013, 16:28
Lokalizacja postaci: Insmet
GG: 11721007
Karta Postaci: viewtopic.php?p=42135&highlight=#42135

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

27 wrz 2017, 20:25

To ja może, skoro już się tu znalazłem też się wypowiem. Fakt, że od ostatnich postów w temacie minęła kupa czasu, a ja jestem niebotycznie do tyłu, chyba jednak nie doszło do ostatecznego rozwiązania w kwestii działu, wiedza. A przynajmniej nic o tym od administratora nie wiem. Zakładając, że nie uznał po prostu, że moje zaangażowanie sprawia, że informacja taka jest zbędna, to pozwolę sobie zarysować jak to w mojej głowie wygląda.

Jestem gorącym przeciwnikiem próby skracania tekstów, ograniczania ich i tworzenia encyklopedii. Moim zdaniem gracz jaki jest targetem forum, a więc względnie oczytany, lubiący pisać i czytać, zainteresowany tematem i chcący dobrze się bawić właśnie w takim świecie nie będzie miał problemu z przebrnięciem przez obecne teksty, jeśli tylko będą napisane znośnym językiem. A moim zdaniem są. Wydaje mi się, że demonizujemy nieco te całe "ściany tekstu". Osobiście nigdy nie widziałem problemu w przeczytaniu czegoś, co ma nawet i 4-5 tysięcy słów, jeśli tylko język autora nie raził. To nie zabiera ani całego dnia, ani nie boli. Fakt, czytanie jest może i ginącą rozrywką. Ale ludzie, dla których rozrywka taka jest martwa nie przyjdą na to forum. Celujemy w rozwój rozbudowanego, porządnego RPG opartego na mediewistyce. Dużo tekstu jest tutaj nieuniknione. Starczy pomyśleć o wszelkich podręcznikach do DnD i tak dalej. Tam tekstu też jest kupa, a gra, śmiem twierdzić, mniej oparta na rzeczywistych realiach i konkretnych fundamentach.

Moim zdaniem problemem jest jedynie nawigacja. Podział jaki jest w Wiedzy jest nieintuicyjny, ja sam nigdy nie zdołałem zapamiętać co jest w którym miejscu i zawsze musiałem szukając któregoś tekstu grzebać za nim. Podział ten moim zdaniem można zupełnie usunąć i nawet i wrzucić tematy do jednego gara... Który nie będzie widoczny dla osoby przeglądającej. To co jest potrzebne dla użytkownika, to treściwe, porządne wprowadzenie, które wita go na forum, przedstawia krótko założenia i realia, oraz w toku tego linkuje kolejne tematy, na których należy się oprzeć, a na końcu dla przejrzystości prezentuje alfabetyczny spis treści. W ten sposób, gracz czytający będzie stopniowo wprowadzany w kwestie, które musi znać, potrzebne są mu do karty postaci i będzie mógł wybierać tematy, które chce przeczytać. Jednocześnie informowany przez krótszy, treściwszy tekst o tym, że z tym czy innym tematem powinien się zapoznać raczej koniecznie, a inny może pominąć.

I to, moim zdaniem wystarczyłoby. Świeże, dobrze zrobione, aktualizowane na bieżąco powitanie, w którym przedstawiana jest treściwie wizja rozgrywki, oraz jej założenia, najlepiej w oparciu o konkretne przykłady toku myślowego, jaki gracz może podjąć chcąc stworzyć postać i zagłębiając się w KP.
Awatar użytkownika
Drasim
Posty: 522
Rejestracja: 08 gru 2013, 12:55
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
GG: 7643593
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2815

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

28 sty 2018, 19:04

Przeglądnąłem sobie temat i wydaje mi się, że najlepszym pomysłem będzie zebranie wszystkich tekstów w jednym temacie z interaktywnym postem. Jeśli będzie dobry spis treści i ogólnie dobra nawigacja to na chwilę obecną byłoby rozwiązanie najbardziej rozsądne. Po dokonaniu tego można pomyśleć wtedy nad jakąś skróconą wersją podręcznika, chociaż mnie osobiście duża ilość tekstu nie odstrasza. W zasadzie to mamy dobrego google doca, którego można byłoby wrzucić jakoś w Leviathan również w formie interaktywnego posta.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

04 lut 2018, 06:31

Myślę, że to dobry pomysł. Po prostu scalę wszystkie tematy wiedzowe w jeden i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Na pewno będzie łatwiej znaleźć poszukiwaną treść, tylko mam pewne obawy. Będę musiał wrzucić wszystko do jednego posta, inaczej nawigacja może być utrudniona, bo zaistnieje paginacja – rozbicie tematu na strony. Poza tym, gdybym po prostu scalił obecne tematy, to wrzucą się one w kolejności zależnej od daty publikacji, a ja chciałbym, aby już wczesna wersja naszego podręcznika miała ręce i nogi. Umieszczenie wszystkiego w jednym poście może jednak znacząco zmniejszyć wydajność działania strony, więc muszę to najpierw przetestować.

Awatar użytkownika
Xariel
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2013, 16:28
Lokalizacja postaci: Insmet
GG: 11721007
Karta Postaci: viewtopic.php?p=42135&highlight=#42135

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

16 lut 2018, 00:18

Jestem za wrzuceniem wszystkiego w jeden dział, ale nie umieszczeniem w jednym poście/temacie. To stworzy trudnego do nawigacji, niepowiązanego ze sobą i nieprzyjemnego molocha. Przynajmniej w mojej wyobraźni nie wygląda to apetycznie. W jednym poście można potem zrobić "spis treści" z linkami i krótkimi opisami do czego dany link prowadzi i co tam jest. Wtedy do poszczególnych tematów będzie można się poruszać poprzez niego i nie będzie konieczności grzebania po dziale. Która i tak nie powinna moim zdaniem być problemem, gdy dział będzie jeden.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3792
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Lokalizacja postaci: Trakt Południowy
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

Re: Podręcznik do gry – zmiany w dziale „Wiedza”?

18 lut 2018, 19:39

Vereomil był ostatnio dość wyrywny, więc dałem mu zadanie, aby przejrzał różne podręczniki do gier RPG i wykrył punkty wspólne w ich strukturze. Pozwoli to na ogarnięcie jakiegoś spójnego spisu treści dla naszego podręcznika i wykrycie, gdzie mamy jakieś braki w „tekstach wiedzowych”. Złoży się to do kupy i zobaczymy, ile rzeczy tak naprawdę trzeba będzie napisać od nowa albo dodać.

Wróć do „Dyskusje i propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 4 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 3 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Majestic-12 [Bot]
Liczba postów: 52206
Liczba tematów: 2973
Liczba użytkowników: 1046
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Senti
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.