Pytania

Dział, w którym zgłaszać można uwagi dotyczące funkcjonowania Leviathana oraz rozmawiać o wszystkich jego aspektach. Najlepsze miejsce na zadawanie związanych z nim pytań.
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2013, 18:56
GG: 10633230
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2462

Pytania

23 sty 2013, 17:03

Nie jest tajemnicą, ze forum obecnie to wersja beta. Brakuje w nim wielu tematów, w których wyjaśnione zostałyby całe realia i wszystkie wątpliwości dotyczące mechaniki oraz zasad rządzących światem. Z tego co mi wiadomo, trwają prace nad piękną inicjatywą zwaną Biblioteką, działem klarującym tego rodzaju rzeczy. Jednak nie zostanie on prędko wprowadzony, dlatego właśnie dodaję ten temat. Swoją drogą, jeśli schrzaniłem dział, w którym go wkleiłem, to niech ktoś mędrszy ode mnie przeniesie go tam, gdzie jego miejsce.

Jak to wszystko ma działać?
Przede wszystkim istotne jest, żeby użytkownicy najpierw pomyśleli, zanim zadadzą jakieś pytanie, Dwa razy. Niektóre rzeczy są oczywistymi oczywistościami. Jeśli ktoś przyjdzie tu potrollować, to o ile nie mam takiej władzy, powinien dostać instant warna. Kwestie związane z kadrą oraz niezadowoleniem userów i ich frustracjami powinny być rozstrzygane gdzie indziej. Tutaj pojawiać się mają, w moim założeniu, pytania dotyczące mechaniki, realiów, settingu i wątpliwości podobnej natury userów.

Zanim zadasz pytanie.
Najpierw pomyśl. Tak, trzeci raz. Na wszelki wypadek. Ale przede wszystkim sprawdź, czy pytanie które chcesz zadać, nie zostało już zamieszczone wcześniej. Oczywiście wypadki zawsze się zdarzają, gdy przykładowo temat ciągnie się na dziesiątki, setki postów, lecz w interesie każdego jest, by takie sytuacje nie powtarzały się za często. Jednocześnie – w końcu ciężko jest zawsze doczytać wszystko – miło byłoby, gdyby udzielający odpowiedzi wykazywali zrozumienie. Postaraj się też, zadając już pytanie, sformułować je w sposób jasny i klarowny.

Zanim wkleisz pytanie drugi raz.
Czasami może zdarzyć się, że ktoś nie zauważy pytania. Bywa. Nie jest to żadnym powodem do spamowania czy zalewania SB powodzią gniewnych shoutów. Przyjmijmy, że po tygodniu bez odpowiedzi, możesz wkleić swoje pytanie raz jeszcze, jednak lepiej skontaktować się na PW z administracją i delikatnie się przypomnieć.

Zanim odpowiesz.
Zastanów się, czy naprawdę jesteś pewien swojej odpowiedzi. Nie ma sensu wklejać "wydaje mi się, że jest tak". Lepiej zaczekać, aż ktoś kto naprawdę zna się na rzeczy (jak Infi lub twórca danej KR czy tematu) się wypowie. Co więcej, zwróć uwagę, czy pytanie nie jest skierowane do konkretnej osoby. Wtedy zawsze – chyba, że ktoś naprawdę nie może udzielić odpowiedzi – daj osobie szansę, na wypowiedzenie się we własnym imieniu.


Lista zadanych już pytań i linki do odpowiedzi:
Lp. Zadający pytanie Treść pytania lub pytań Link do odpowiedzi
1. Nienazwana Czy w planach administracji znajduje się wprowadzenie ziem Północy jako grywalnej lokacji? TUTAJ
2. Kenhkar Gdzie trzeba załatwiać zgodę na budowę własnego zamku czy też osady? Jaki byłby koszt takiego przedsięwzięcia? TUTAJ
3. Derranein Czy zarząd Leviathana planuje w najbliższym czasie kolejny event "masowy" który będzie miał wpływ na lokację albo na cały kontynent? TUTAJ
4. Derranein Czy jeśli napisałem KP i wkleiłem ją, ale ona nie została jeszcze zaakceptowana, to mogę ją jeszcze całkowicie zmienić/przerobić? TUTAJ
5. Lena Czy możliwe jest zrobienie postaci posługującej się bronią palną w rodzaju muszkietu albo pistoletu? Oczywiście postać ta byłaby pewnie podróżnikiem, który spędził trochę czasu na jakimś innym kontynencie. TUTAJ
6. Kalen Gdybym chciał założyć Stowarzyszenie, a konkretnie sektę, to musiałbym zaliczyć ją do kategorii "Zakon" czy "Bractwo"? TUTAJ
7. Lafran Jak wygląda status prawny lokacji "Ruiny posiadłości", która była kiedyś siedzibą cechu alchemicznego? Czy przypadkiem nie należy do ostatniego aktywnego członka cechu, czyli do Herubina? TUTAJ
8. Azur Czy na Leviathanie żyły dinozaury? TUTAJ
9. Almor Czy poza znienawidzoną, zamkniętą, ksenofobiczną, aspołeczną, fobiczną, ograniczoną dziurą, jaką jest Morinhtar, nie ma żadnego innego miejsca nauk szeroko pojętej magii? TUTAJ
10. Aust Czy aby posługiwać się magią "meteorologiczną" (a więc manipulować pogodą) trzeba uzasadnić to na wyzwoleniu magicznym czy wystarczą formy? Czy wywoływanie deszczów, wichrów i piorunów należy traktować jako osobne zaklęcia? TUTAJ
11. Da'ran Czy gdybym chciał stworzyć np. postać wielkiego pająka, będę potrzebował KR? TUTAJ
12. Falkon Czy w wyposażeniu postaci mogę wspomnieć o metalowej szkatułce-tabakierce wypełnionej tabaką? TUTAJ
13. Leonard Czy w świecie Leviathana występuje słońce takie jak w naszym świecie? Forum posiada więcej niż jednego naturalnego satelitę? Co można zobaczyć na niebie w bezchmurną noc? Planeta, gdzie nasze posty odzwierciedlają zachowania istot żywych znajduje się na orbicie innej? Czy jesteśmy sami we wszechświecie? TUTAJ
14. Leonard Czy w świecie Leviathana występuje słońce takie jak w naszym świecie? Forum posiada więcej niż jednego naturalnego satelitę? Co można zobaczyć na niebie w bezchmurną noc? Planeta, gdzie nasze posty odzwierciedlają zachowania istot żywych znajduje się na orbicie innej? Czy jesteśmy sami we wszechświecie? TUTAJ
15. Risil (Vart) Jakie gatunki jeleni występują na Lewiatanie? TUTAJ
16. Lafran Czy po za różnymi odmianami gry w kości czy szachami na terenie Autonomii są spotykane jakieś inne gry hazardowe? Np. jakieś specyficzne dla uniwersum fantasy? TUTAJ
17. Isnael Czy, skoro w Autonomii Wolenvain panuje klimat umiarkowany z tendencją do śródziemnomorskiego, można tutaj spotkać rośliny podobne do, lub identyczne z tymi, które spotykano w średniowiecznej Europie na terenach Polski, Węgier oraz państw bliżej Morza Śródziemnego? Można zachować ich nazwy, czy trzeba wymyślać nowe, typowe tylko dla naszego uniwersum (np. len, chrzan, mydlnica lekarska, bieluń kędzierzawa itd.)? TUTAJ
18. Hevan Czy w przypadku edytowania KP pod nowy wzór można po prostu zrobić nową KP, aby MG ją później podmienił? TUTAJ
19. Pafik Czy eksperymenty magiczne powodujące mutacje człowieka powodują powstanie nowej rasy? Jak wyglądał świat gry 400 lat temu? Czy można użyć nazw miast i religii, które nie przetrwały próby czasu i w 412EF już nie istnieją? Czy w tamtych czasach moja postać miałaby możliwość wykupienia paru kuźni? Bardowie w swoich opowieściach przytaczają słowa bohaterów, czy powinni skupić się jedynie na opisie ich czynów? TUTAJ
20. Hevan Moje posty opisujące próby leczenia wykonywane przez moją postać są czystą improwizacją. Nie wiem czy to, co robię, zgodne jest z przyjętymi założeniami, ponieważ świat Leviathana różni się od naszego. TUTAJ
21. Ragnak Które z miast jest najstarsze? Aldhal, Lasves czy Nalin? Czy mogę napisać w KP coś o organizacji, która istniała, ale już jej nie ma? TUTAJ
22. Veszokli Czy ork może mieć zarost? TUTAJ
23. Vereomil Chłopi są wolni, czy mają swoich panów? Jeśli mają panów, to czy istnieją także inne przepisy, takie jak pańszczyzna czy niemożność przeniesienia się do innej wsi? Jak jest z odkryciami sposobów upraw czy narzędzi? TUTAJ
24. Hadum Czy dusza jest złączona z umysłem? Jeżeli tak, to co dzieje się po rozdzieleniu duszy i umysłu jednego bytu? Czy dusza może istnieć bez umysłu, a umysł bez duszy? Czy da się oddzielić umysł od duszy? Czy da się oddzielić wspomnienia od umysłu? TUTAJ
25. Olaf Kiedy w temacie "Magia wyzwolona" ukaże się wpis o zaklinaniu? TUTAJ
26. Vereomil Jakich sposobów upraw oraz narzędzi rolniczych używa się w Autonomii Wolenvain? Jakie uprawia się tutaj rośliny (czy dostępna jest na przykład oliwka)? Czy wobec tego, że, jak mi przekazano, "chłop bez pana nie byłby chłopem" wolni chłopi w Autonomii nie istnieją i każdy ma tutaj swojego władykę? Jak wygląda architektura wiejska w Autonomii? Z jakich pomieszczeń składa się chata chłopska? TUTAJ
27. Eltenebreise Czy dusza, jeżeli opęta jakąś żywą osobę, może jakby wypędzić jej duszę? TUTAJ
28. Pheeros Czy można ubiegać się o granie rasą pradawnych? TUTAJ
29. Anemetius Czy ktoś jest w stanie przedstawić chronologię Leviathana? Jaka era poprzedzała Erę Feniksa? Ile trwała? Mile widziane jakieś informacje co się działo wówczas na Półwyspie Kaendry. TUTAJ
30. Apsik ]Są jakieś święta w tym multiwersum? Są w związku z tym tworzone jakieś eventy czy chociażby nowinki, które mogą kogoś natchnąć do jakichś działań? Postacie obchodzą tutaj cokolwiek? TUTAJ
31. Anemetius Ile planet liczy układ słoneczny Leviathana? Czy słońce lub księżyc (lub też księżyce) mają własne unikalny nazwy? Jeśli tak, to jakie? TUTAJ
32. Anemetius Czy w istocie nie występuje tutaj dotycząca bogów, znana z systemu D&D zasada "im więcej wyznawców, tym więcej mocy"? Jeżeli jednak występuje, czy istnieje możliwość magicznego "wysysania" energii z wyznawców? Czy istnieje jakaś hierarchia wśród istot boskich? Czy dzieli się je jakoś? TUTAJ
33. Anante Czy w obecnym systemie magii wyzwolonej czarownik posługujący się domeną Ognia będzie mógł kontrolować temperaturę? Czy system przewiduje istnienie jakichś substancji magazynujących moc magiczną? Czy po reformie każdy mag posiadający minimalną wiedzę z zakresu Czasoprzestrzeni będzie mógł przywoływać istoty z innych Spektr? Jak zmiany w Mroku i Umyśle wpłyną na możliwość tworzenia iluzji? Ten ostatni był do tej pory, jak sądzę, odpowiedzialny za twory tego typu. TUTAJ
34. Palavas Czy grę rozpocząć można w dowolny sposób, w wybranym przez siebie (i opisanym w KP, oczywiście) miejscu? Czy informacje na temat świata gry (tj. miast, regionów geograficznych) są opublikowane gdzieś na forum i umknęły mojej uwadze, czy postać poznaje świat "na własną rękę": z zasłyszanych opowieści itp.? TUTAJ
35. Jacek Jak wyglądają cechy w Wolenvain? Istnieje gdzieś ich oficjalna rozpiska? Zakładając, że cechy istnieją – jakie mają prawa? Czy przykładowy cech kupców mógł wynajmować uzbrojone grupy najemników? Czy każdy cech posiada kawałek muru miejskiego, o który musi dbać i którego musi bronić na wypadek wojny? Na jak wielką reputację i względy króla mógł liczyć członek cechu? Czy była możliwość otrzymania sporego kawałka ziemi wewnątrz murów miasta? Czy podczas oblężenia Wolenvain w 410EF budynki miejskie mogły zostać w jakikolwiek sposób uszkodzone? Jak wyglądała wtedy kwestia używanych przez obie strony konfliktu machin oblężniczych? TUTAJ
36. Eruannon Jak wygląda struktura władzy elfów z półwyspu Kaendry? Największa władza należy do króla/królowej, rady, lub innej struktury? Czy występuje szlachta? Tytuły są dziedziczne? Jaka jest postawa szlachty elfów do mniej szlachetnych pobratymców? Jak wygląda kontakt półwyspu Kaendry z Autonomią? Występują jakieś stosunki dyplomatyczne, chociaż nikła wymiana handlowa? Podejrzewam, że półwysep Kaendry jak już to specjalizowałby się w towarach luksusowych i magicznych, jednak co byłoby jego specjalnością? TUTAJ
37. Omival Jak czyste są wody Morza Smoczego i innych otaczających kontynent akwenów? Jakiej fauny i flory można spodziewać się pod powierzchnią wody? Jak wygląda używanie magii pod wodą? TUTAJ
38. Tingrim Ile kosztuje utrzymanie chaty z ogródkiem w okolicach Wolenvain? TUTAJ
39. Iria Czy w Wolenvain są jakieś gwary, dialekty? Mogę prowadzić postać, która mówi w nieco specyficzny, odmienny sposób? W dialogach postać będzie mówiła po polsku, ale z cudzoziemskim akcentem, np. w ten sposób. TUTAJ
40. Arenplen Czy ludzie mieszkający na przykład w Wolenvain, albo innych miastach i wsiach obchodzą jakieś ważne święta i w jakiej porze roku? Czy poza żywiołakami elementarnymi z żywiołów jak ziemia, ogień itp występują jakieś inne? Żywiołak ze światła, z cienia czy inny. TUTAJ
41. Gerhon Co wiadomo o Khan'Sal? Jacy są jego mieszkańcy, jakie ich zwyczaje, czy wierzą w Piętnastkę? TUTAJ
42. Dryss Jaką domenę trzeba opanować, aby magicznie móc zmieniać swój wygląd? Chodzi mi tu o np. zamianę w zwierzę. TUTAJ
43. Ciemny Jaka muzyka panuje na Lewiatanie? Średniowieczna? A czy gdyby nagle banda młodzików uświadomiła sobie, że fajnie jest rymować do rytmu bębnów, to czy by mógł powstać lewiatański rap? TUTAJ
44. Dryss Jakie języki występują na Leviathanie? Powszechny, elficki, zapewne krasnoludzki? Jakie inne rasy posiadają swoje języki? W jakim stopniu postać nieznająca tych języków zrozumie co się do nich mówi? TUTAJ i TUTAJ
44. Elaila Z jakim natężeniem zmienia się czas na Leviathanie? Ile to jest jeden dzień, a ile miesiąc czy rok? Ile czasu musi upłynąć – przekładając na nasze realia – by w Leviathanie zapanował np. Renesans? Jak wygląda kwestia cnoty w universum PBF? Czy w Leviathanie – tak jak w średniowieczu – kobieta, która wychowuje samotnie dziecko jest źle postrzegana? Albo taka, która rozpoczęła współżycie przed ślubem? Co do tej pory wynaleziono w Leviathanie? Chodzi mi bardziej o przedmioty, wynalazki. Czy każdy może nosić okulary? Mamy Erę Feniksa. Ile już trwa, ile będzie trwać i jaka po niej nastąpi? TUTAJ
45. Brenus Chodzi o sytuację, w której zwykły mięśniak z młotkiem chce ubić maga. Czy walka będzie działać w sposób opisany np. w Trylogii Czarnego Maga Canavan, w której to mag nałoży tarczę i praktycznie zignoruje, czy może kazdy cios przyjęty na osłonę będzie REALNIE męczył czarodzieja? Tj., czy walcząc twarzą w twarz, wojownik czy żołnierz, ma realną szansę pokonać czarodzieja nie posługując się żadnymi artefaktami czy amuletami? TUTAJ
46. Harkvinnar Zastanawia mnie, jak tutaj wygląda tutaj sprawa noszenia mieczy – szczególnie przez tych, którzy nie należą do stanu rycerskiego. Czy jest to jakoś regulowane? TUTAJ
47. A'eklamarijon (Ekler) Jak wygląda aktualna sytuacja polityczna w Autonomii? Jakie rody dominują, kto ma największe szanse na zostanie następnym królem? TUTAJ
48. A'eklamarijon (Ekler) A sytuacja polityczna w samej stolicy? Jak wyglądają stosunki pomiędzy rodami? Czy wszyscy popierają koronację przywódcy Konsorcjum? TUTAJ
49. Vilanna Monero (Mirelis) Czy urząd namiestnika jest mianowany czy dziedziczony i czy powołuje ich król, a kto w sytuacji gdy nie ma króla? Rada? Czy Rada funkcjonuje do dziś? Czy Wolenvain jest państwem całkowicie świeckim i wolnowyznanionym, czy jakaś religia dominuje, a kapłani mają prestiż i narzędzia kontroli nad ludem? Jak wygląda zarządzanie wojskiem. Byłabym wdzięczna za wymienienie stopni wojskowych jakie są. Jak nazywa się głównodowodzącego, czy są chorągwie namiestnikowskie itp. Czy inne rasy mają w Wolenvain swoich dyplomatów reprezentujących na dworze ich interesy na kształt ambasadorów. Jeśli tak, to chętnie też bym na takim położyła rączki. Co się dzieje z Namiestnikiem kiedy traci urząd (przy okazji czy jest on dożywotni?) Czy jest eksmitowany z pałacu i dostaje odprawę w postaci jakiegoś dworku na prowincji? Czy są wymyślone jakieś święte lub legendarne miejsca na terenie Autonomii, a jeśli nie, czy można jakieś stworzyć? TUTAJ i TUTAJ
50. Tonuryn Czy istnieją w świecie Leviathana jacyś powszechnie znani poeci? Jeśli tak, które ich dzieła są najbardziej znane i cenione? Czym się wyróżniają? TUTAJ
51. Nifrea Jak mniej więcej przedstawia się obecna wiedza na temat astronomii i matematyki. Mamy tutaj jakieś wybitne osobistości zajmujące się tymi dziedzinami nauki? Czy pisali oni jakieś księgi lub mieli powszechnie znane zapiski? Jak wygląda sytuacja a propos tej wiedzy w różnych warstwach społecznych? TUTAJ
52. Vilanna Monero Kto sprawuje pieczę nad Pałacem Sprawiedliwości. Chodzi mi o dowódcę tamtejszej straży, tudzież wiezienia. Jak się go fachowo nazywało w tamtych realiach, czy można używać słowa "nadzorca"? TUTAJ
53. Anemetius Jakie wydarzenie wyznacza rok 0 Ery Feniksa? TUTAJ
54. Andra Czy są jakieś uniwersytety, na które postać może uczęszczać czy młodzi adepci uczą się od rodziców/mistrzów? TUTAJ i TUTAJ
55. Andra Czy mogę założyć, że zioła dostępne w średniowiecznej Europie mogą pojawić się w świecie Leviathana? TUTAJ
56. Anemetius Jak to jest z tymi elfami, bo ja czytałem jakąś herezję na SB (aż się zbulwersowałem i tu piszę), że elf, który ma 18 lat to tak naprawdę rozwinął się jak 3 latek. WTF. To mój Anem kończył akademię magiczną w wieku 20, to co, był dzieciakiem ze smoczkiem w gębie? TUTAJ
57. Drytrak [Pytania o rolę kobiet w Świątyni Światła] TUTAJ
58. Tonuryn Co pojawia się przed oczami typowego mieszkańca Autonomii, kiedy usłyszy określenie "czarownica/wiedźma"? Podstarzała, odziana w czerń kobieta ze spiczastym kapeluszem na głowie? Jak są one postrzegane w świecie gry? TUTAJ
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3762
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

24 gru 2013, 05:20

Anemetiusie – jakkolwiek przedstawiony przez Ciebie, a obecny w Dungeons & Dragons system wyśmienicie sprawia się w grach posiadających liczbową mechanikę, tak w o niebo bardziej spójnym fabularnie PBF-ie z rodzaju Leviathana jego odgórne wprowadzenie wskazywałoby jedynie na biedę umysłową osób, które to zrobiły.

Z racji jednak, że na Leviathanie nic nie jest niemożliwe, dałoby się zrobić i to. Aby system taki mógł funkcjonować, trzeba byłoby znaleźć sposób na dotarcie do zasobów energetycznych (lub witalnych) pewnej podobnie myślącej grupy osób – wyznawców – i połączyć własną pulę magiczną z tymi setkami małych punkcików. Mówiąc współcześnie: musiałoby to być coś podobnego do trzymania plików w chmurze. Bóg miałby swoją moc w wyznawcach, pasożytniczo zabierając ją w miarę potrzeb i podtrzymując za ich pomocą własną egzystencję. Przedsięwzięcie takie samo w sobie wymagałoby wielkich zasobów, dotarcie do wszystkich mogłoby być kłopotliwe, a utrzymanie „chmury” – drogie energetycznie. Sposób taki mógłby się okazać zwyczajnie nieopłacalny, a bóg, jako istota z definicji niesamowicie potężna, mógłby przecież znaleźć inne sposoby zdobywania mocy – takie jak choćby generowanie jej samodzielnie. Oczywiście, moglibyśmy pójść na łatwiznę i obdarzyć wszystkie istoty w Spektrum Lewiatana swoistą klątwą łączącą je z danym bóstwem, ale jest to rozwiązanie nieco kulawe, mało odkrywcze i nieudolnie tłumaczące odtwórczość.

Wnioski z obserwacji, jakie przeprowadziłeś, wydaję się więc prawidłowe – bogowie nie opierają się na swych wyznawcach i mają dobre po temu powody. Zresztą, bogiem na Leviathanie określamy, w skrócie, istotę o znacznej mocy. Nie jest to jednak nazwa własna, ale zwyczajowa – nie ma określonej ilości bogów (durna idea), a ich status jest relatywny i zależy od perspektywy wyznawcy.

Dla prostego człeka z Autonomii Wolenvain bogiem może być wędrowny mag, dla ludzi Pustyni – demon Dahnik, a dla żaków Ghan'To. Można by rzec, że co kraj, to obyczaj. Po Spektrum Lewiatana krąży mnóstwo potężnych istot, takich jak powiernicy (o których napiszę nieco dalej), smoki w humanoidalnych postaciach, potężni magowie czy byty energetyczne z rodzaju Twojej postaci. Tylko od wyznawcy zależy to, którą z nich uzna za istotę boską i na jakich warunkach będzie oddawać jej cześć. Mogą się, oczywiście, zdarzyć przypadki, w których któraś z tego typu istot będzie w dosłowny sposób wysysać energię magiczną czy witalną z innych istot żywych, ale sprawy takie będą raczej odosobnione i działające inaczej, niż przedstawiłem to w mało wydajnym modelu „chmury” powyżej.

Większość z wyznawców nie ma możliwości zweryfikowania wspomnianej „boskości”, czy choćby dowiedzenia samego istnienia bóstwa. Z naszego, użytkowniczego punktu widzenia nie ma żadnych przesłanek każących sądzić, że przykładowi główni bogowie w ogóle istnieją. Wiemy, że przypisywane im cuda (w tym stworzenie Boskich Artefaktów) można osiągnąć na wiele różnych sposobów, przy czym niekoniecznie trzeba nawet pożytkować dużą ilość energii magicznej. Nie przeszkadza to jednak naszym postaciom święcie wierzyć w istnienie bogów i ich ciągłe ingerowanie w czyny maluczkich. Czy jednak faktycznie bogowie są i czy coś robią – nie jesteśmy w stanie, póki co, ustalić. Wszystko jest płynne i nieustalone „na sztywno”, aby pobudzać kreatywność graczy i chęć odkrywania świata.

Jedynym chodzącym świadectwem faktycznego istnienia niektórych bóstw są wspomniani już powiernicy. Póki co pisaliśmy na forum tylko o powiernikach Lorven. Są oni całkowicie podporządkowani swojej bogini, nagięci do jej woli i w pełni posłuszni. Tak naprawdę nie wiemy jednak, kto pociąga za wiążące ich sznurki – może robi to jakiś potężny mag z innego Spektrum, może jakiś popaprany demon, a może Najwyższy Latarnik albo istota rodem z Nicości. W rzadkich spisanych świadectwach powiernicy utrzymują, że ich panią jest niejaka Lorven i stąd właśnie wzięła się wiara w tę szczególną boginię – dogmaty jej kościoła na przestrzeni wieków zwyczajnie „dobudowywano” do tego, czego dowiedziano się od powierników. Z innymi bogami nie mamy jednak tak łatwo – ustalenie pochodzenia większości wierzeń jest praktycznie niemożliwe z perspektywy fabularnej. Oczywiście mieszkańcy takiej Autonomii Wolenvain nadal mają swoje doktryny, zasady, święta i tak dalej. Świat gry jest takimi niuansami zapchany.

Widzisz więc, że większość z kwestii, o które pytasz, specjalnie pozostawiamy w sferze domysłów. Nawet, jeżeli w opracowaniach, które mam na swoim komputerze, znajdują się jakiekolwiek jasno określone hierarchie bóstw, nigdy wiedza ta nie zostanie podana do ogólnego użytku. Powód takiego rozwiązania jest prosty – nasze postacie i tak nigdy nie będą mogły się tego dowiedzieć, a jeżeli już, to jedynie na skutek sesji fabularnych. W nowej Bibliotece przewidziane będą tematy przeznaczone na dyskusje o bogach, które mają być w zamyśle uzupełniane w miarę zyskiwania informacji przez uczestniczących w w/w sesjach graczy. Możliwe, że którejś z postaci uda się odkryć wszystkie tajemnice bóstw, a temat taki zostanie wtedy w pełni uzupełniony. Kadra jednak nie będzie tego czynić odgórnie, nie zrobi tego również w tym temacie, który ma klarować obecną sytuację, nie zaś być fabryką tzw. spoilerów.

Awatar użytkownika
Anante
Posty: 187
Rejestracja: 30 gru 2013, 10:08
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
GG: 47821741
Karta Postaci: viewtopic.php?p=46352#46352

05 sty 2014, 10:38

Hej,
Mam parę pytań, dotyczących magii i jej reformy :)
-Ogień opisany jest jedynie jako kontrola samych płomieni, jednak mnie magia ta zawsze kojarzyła mi się z panowaniem nad ogólnie pojętym "ciepłem" i temperaturą, również z jej obniżaniem. W związku z tym jestem ciekaw czy w obecnym systemie możliwe będzie by mag z tej dziedziny mógł kontrolować np. temperaturę ciała, oczywiście po przeszkoleniu z zakresu domeny ciała
-Czy system ten przewiduje istnienie jakichś substancji "magazynujących" moc magiczną? Chodzi mi o możliwość zmagazynowania energii do inkantacji znacznie przekraczających jego(maga) energetyczne zasoby.
-Czy po reformie każdy mag posiadający minimalną wiedzę z zakresu Czasoprzestrzeni, będzie mógł przywoływać istoty z innych spektrów?
-Jak zmiany w mroku i umyśle wpłyną na możliwość tworzenia Iluzji? Bo o ile pamiętam to właśnie one wcześniej odpowiadały za twory tego typu.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3762
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

05 sty 2014, 11:29

Ananthe (co ten „th” robi w nicku…?) – odpowiem na Twoje pytania po kolei, z numerkami:
1. Domena Ognia opiera się na wytwarzaniu magicznych płomieni i poruszaniu nimi. Jeżeli płomień jest niemagiczny, nie można nim tak po prostu manipulować za pomocą domeny Ognia – trzeba go „umagicznić”, nasycić energią, aby później móc się nim posługiwać. Zwyczajnym ogniem można za to sterować za pomocą np. ruchów powietrza czy paliwa, które ten ogień pożera, ale nie wybiega to poza to, co możliwe jest w „naszym” świecie – na pewno nie uformuje się z ogniska kuli ognistej o długiej trwałości. W związku z powyższym mag Ognia nie ma możliwości zmniejszania temperatury danego obiektu czy substancji, może ją najwyżej zwiększyć (przez np. utworzenie niegroźnych mikropłomieni wewnątrz obiektu). Oziębianie to spowalnianie ruchu cząsteczek budujących dane ciało, co magicznie można robić telekinezą, a więc domeną Wody, Powietrza lub Ziemi (w nowym systemie) lub Umysłu (w starym). Oczywiście, Twoja (lub każda inna postać) może uważać to za część magii Ognia lub jakiejkolwiek innej, nawet nieistniejącej w mechanice grupy – ma do tego pełne prawo.
2. Magia wyzwolona to system niesamowicie elastyczny i pozwalający na „zrobienie” wszystkiego, o czym można względem zaklęć zapoznać się w m.in. w książkach fantasy, grach komputerowych oraz pozaleviathanowych systemach RPG (takich jak choćby D&D) – trzeba to tylko odpowiednio dopasować i pokombinować. Oczywistym jest więc istnienie najprostszej, spotykanej w wielu światach fantasy formy magazynowania energii – przez zamykanie jej w obiektach. Zwyczajowo stosuje się do tego kamienie szlachetne i inne ciała o przejrzystej strukturze cząsteczkowej, ponieważ mogą one pomieścić więcej mocy – więcej o tym, dlaczego tak jest, będzie można poczytać w tekście o zaklinaniu, który planuję dodać jako suplement do tematu „Magia wyzwolona” przy okazji wprowadzania reform opisanych tutaj. Generalna zasada jest prosta – do magazynowania energii magicznej w obiektach wymagana jest domena Energii. Czysta moc magiczna, którą zajmuje się ta domena, transferowana jest np. do kamienia szlachetnego, jednak musi następować to powoli – nagłe wypełnienie go może spowodować jego popękanie, zniszczenie czy lokalne eksplozje. Wyciąganie czystej mocy z takiego magazynu też musi odbywać się dość powoli – czysta energia jest wybitnie antagonistyczna i zetknięcie z nią może spowodować, w najlepszym przypadku, poparzenia. Trzeba pozwolić czystej mocy spokojnie „rozłożyć” się w ciele do mocy, którą można potem przekuć w zaklęcia z innych, niż Energia, domen. Po pewnym czasie można to robić sprawniej, na większej powierzchni styku ciało-czysta energia i częściowo uodpornić się na poparzenia. Wyciąganie mocy z obiektu staje się przez to o wiele szybsze, ale generalnie najlepiej rozwijać własny potencjał magiczny i starać się pożytkować jak najmniej energii do zaklęć – czyli, krótko mówiąc, dużo trenować. Oczywiście przy transferze energii do magazynu i z powrotem traci się pewną ilość mocy – tym mniej, im mag jest sprawniejszy w swej sztuce.
3. Fabularnie nie istnieje coś takiego jak „wiedza z zakresu Czasoprzestrzeni”. Mag albo umie się teleportować, albo nie umie. Istnieją, oczywiście, szkoły (takie jak np. Akademia w Morinhtarze), które próbują magię usystematyzować, ale wszystkie domeny należące do kategorii Sugestii są z perspektywy postaci zamieszkujących Spektrum Lewiatana kompletnie niezrozumiałe. Z pewnością istnieje bardzo niewielu magów (o ile w ogóle jacykolwiek), którzy łączą Czasoprzestrzeń z Przywołaniem. Dla wszystkich innych jest to po prostu wyciąganie „znikąd” nowych przedmiotów czy istot przy pożytkowaniu mocy magicznej. Sztuka ta jest zresztą bardzo trudna i przywoływanie za każdym razem konkretnego obiektu (np. takiego samego miecza) to ogromny sukces.
4. Nijak. W magii Mroku nic się nie zmieniło, a Umysł nadal opiera się na mieszaniu istotom posiadającym dusze (czyli w praktyce wszystkim żywym) w głowach. Jeżeli „powie się” komuś przez magię Umysłu, że widzi stół, to go zobaczy. Jeżeli tak się go omami, że podsunie mu się fałszywe wrażenia nie tylko wzrokowe, ale też słuchowe, dotykowe, węchowe i smakowe – mamy iluzję doskonałą. Mózg jest potężnym narzędziem i jeżeli odpowiednio przekaże mu się, że coś gdzieś się znajduje, to omamiona osoba może nawet poczuć, że „wpada” na naszą iluzję, rozbija sobie o nią kolano i upada, de facto stojąc sobie cały czas w miejscu i wywracając oczy na lewą stronę. Typowe fatamorgany tworzy się zwykle za pomocą magii Światła, zaginając elektromagnetyczne fale spektrum widzianego, a doskonalsze iluzje – za pomocą Umysłu. Nie wiem skąd pomysł, że mógłby to robić Mrok – zacienienie jakiegoś obszaru to może i pewnego rodzaju iluzja, ale niezbyt trudna do przejrzenia i służąca raczej wprowadzeniu ogólnego zamieszania.
Awatar użytkownika
Palavas
Posty: 28
Rejestracja: 26 lut 2014, 00:31
Lokalizacja postaci: Wieś Mirran Toilt
GG: 6430758
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2893

26 lut 2014, 03:20

Kto pyta, nie błądzi.

1. Czy grę rozpocząć można w dowolny sposób, w wybranym przez siebie (i opisanym w KP, oczywiście) miejscu?

2. Czy (nawet ogólne) informacje na temat świata gry (tj. miast, regionów geograficznych) są opublikowane gdzieś na forum i umknęły mojej uwadze, czy postać poznaje świat "na własną rękę": z zasłyszanych opowieści itp.?
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3762
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

26 lut 2014, 03:37

1. Grę można jak najbardziej zacząć w dowolnie wybranym, nawet opisanym przez siebie miejscu, warunkiem jest tylko odpowiednie jego w tym drugim przypadku opisanie. Z racji jednak, że lokacji mamy na forum bardzo dużo, a niektóre z nich leżą odłogiem już od dłuższego czasu, na sam początek zalecamy wybór już istniejącego tematu.
2. Wszelkie informacje na temat świata gry opublikowane są w dziale „Wiedza” (gdzie przemieszane są z tekstami o mechanice) oraz bezpośrednio w tematach-miejscach. O takim Lokent wiele można dowiedzieć się z samych opisów lokacji znajdujących się w dziale symbolizującym to miasto. Mamy jednak pełną świadomość, że obecne na forum opisy nie są wystarczające i z tego też względu planujemy otwarcie tzw. „Nowej Biblioteki, czyli swoistej, fabularyzowanej encyklopedii Leviathana, w której znaleźć będzie można wszelkie fakty na temat świata gry. Jeżeli jednak już teraz chciałbyś rozpocząć rozgrywkę w miejscu dotąd nieopisanym (bądź opisać takie miejsce w historii swojej postaci) najlepiej jest o to dopytać – na przykład w tym temacie. Świat „produkuje się” już bardzo długo i niektóre miejsca są tak zapchane zawartością, że nawet wymyślonej przez gracza wioski nie sposób tam wcisnąć.

Najlepiej więc jest zawsze się wszystkiego upewnić, niż potem dowiedzieć się, że opis wymyślonej przez siebie krainy czy miasta nie nadaje się do wprowadzenia, ponieważ w wybranym przez nas miejscu ktoś wcześniej „postawił” już dobrze opisane państwo.

Inna sprawa, że na wprowadzanie zupełnie nowego, niepowiązanego z czymkolwiek, co zostało już wymyślone „contentu” pozwalamy zwykle jedynie graczom wybitnym, z pewną już, wyrobioną opinią i stażem – wiemy bowiem, że możemy im przy takich dużych projektach zaufać i że oni znają świat na tyle, aby nie wymyślać jakiegoś dziwacznego imperium za Morzem Smoczym czy innej krainy jaszczuroludzi w środku Autonomii Wolenvain. Drugą sprawą, która może do tego w pewnym stopniu zniechęcić, jest długi czas oczekiwania na akceptację nowych pomysłów dotyczących świata gry – administracja Leviathana ma zwykle mnóstwo roboty ze sprawami bieżącymi i opisywaniem już istniejącej na forum zawartości, więc nowe projekty nie są na tę chwilę priorytetem.

Awatar użytkownika
Wallen
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2014, 00:19

06 mar 2014, 14:21

Na samym wstępie chciałem wszystkich powitać :). Nazywam się Jacek i jestem nowym graczem :). Mam parę pytań, na które odpowiedź jest mi niezwykle potrzebna do wstrzelenia się w klimat gry.

Pytanie pierwsze:
Jak wyglądają cechy w Wolenvain (zakładając, że takowe istnieją/istniały)? Czy jest gdzieś rozpiska wszystkich istniejących od oblężenia miasta po dziś dzień? Interesują mnie szczególnie informacje (wszelakie) na temat cechów związanych z szeroko pojętą inżynierią – zaczynając na konstrukcji uzbrojenia, a kończąc na konstrukcji domostw, zamków, machin oblężniczych etc.

Pytanie drugie:
Zakładając, że cechy istniały – jakie miały prawa? Czy przykładowo cech kupców mógł posiadać uzbrojone grupy nazywane "strażą kupiecką"? Chodzi mi o grupy, bo posiadanie wojska mogłoby w jakiś sposób wywołać niepokój u władcy.

Pytanie trzecie:
Czy każdy cech posiadał kawałek muru, którego bronił w czasie walki i o który dbał?

Pytanie czwarte:
Na jak wielką reputację i względy króla mógł liczyć członek cechu? Czy była możliwość otrzymania sporego kawałka ziemi wewnątrz murów miasta?

Pytanie piąte:
Czy podczas oblężenia budynki mogły w jakikolwiek sposób odnieść obrażenia? Chodzi mi o np. trafienie pocisku w dach takowego?

Pytanie szóste:
Jak wyglądała kwestia używanych machin oblężniczych przez obie strony konfliktu (oblężenie Wolenvain)?

Przejrzałem poprzednio zadawane pytania, jednak żadne z nich nie było odpowiedzią na te zadane przeze mnie. Przepraszam, jeśli nie natknąłem się na odpowiedź w którymś z tematów z działu "Wiedza".
Awatar użytkownika
Somirion
Posty: 722
Rejestracja: 03 paź 2011, 22:26
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
Karta Postaci: viewtopic.php?t=822

06 mar 2014, 18:26

viewtopic.php?t=854&start=0
viewtopic.php?t=855&start=0
Piąta i szósta odpowiedź. Tak mi się wydaje. Ogólnie w tych tematach miały miejsce walki. Część budynków przy murach na pewno została uszkodzona.
I co do machin oblężniczych WV– Elathorn z pałacu strzelał ogromnymi bryłami lodu.
Awatar użytkownika
Infi
Kontakt:
Posty: 3762
Rejestracja: 01 wrz 2011, 19:59
Discord: Infi
GG: 12763543
Karta Postaci: viewtopic.php?t=638

06 mar 2014, 23:11

Jacku – odpowiadając na pytania w kolejności:
1. Cechy w Wolenvain jak najbardziej istnieją, a ich ujęcie nie odbiega na Leviathanie od tego, co znamy z lekcji historii. Z racji jednak, że nie jest zamiarem Kadry zmuszanie graczy do czytania wielotomowych opracowań na temat każdego z cechów, model ich działalności został nieco uproszczony. Liczne (w liczbie kilkudziesięciu) działające w stolicy Autonomii cechy zostaną pogrupowane w swoiste kategorie, w których znaleźć będzie można krótkie opisy najważniejszych cechów zajmujących się obróbką lub wytwarzaniem podobnych materiałów. Szczególny nacisk w opisach tych kategorii położony zostanie na cechy, których popularność wśród graczy przewidywana jest jako wysoka. Każdy z tych istotnych cechów otrzyma własną Kartę Stowarzyszenia. Nie oznacza to jednak, że postacie graczy nie będą mogły należeć do cechów mniejszych, mniej prominentnych i mniej popularnych – tutaj jednak wymagana będzie znajomość realiów średniowiecznych oraz odgórne zezwolenie. Każda z takich spraw rozpatrywana będzie indywidualnie. Ktoś, kto zechce poprowadzić postać robotnika w zakładzie rzemieślniczym lub czeladnika przed uzyskaniem praw do prowadzenia własnego zakładu nie będzie zmuszany do opisywania wszystkich struktur cechu – będą one powstawały we współpracy z nim bezpośrednio na skutek rozwoju jego gry fabularnej. Osoby, którym marzy się prowadzenie wyżej postawionych w nieopisanym cechu osób będą już musiały wykazać się o wiele dalej idącym rozeznaniem.

Jak nietrudno się domyślić, w obecnej chwili wszystkie tego typu propozycje rozważane są w tym drugim modelu. W zależności od tego, jaką postać chce prowadzić gracz udziela mu się prywatnie stosownych informacji na temat konkretnego cechu. W przypadku ich braku lub małej ich ilości to na użytkownika spada obowiązek wykreowania i umieszczenia w świecie gry danego cechu – przy czym, jak napisałem, stopień rozbudowania jego opisów dopasowany musi być do tego, jak bardzo jego postać ma być w danej organizacji zaawansowana. Czasem nawet gracz nie musi niczego dokładać od siebie, a dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy jego postać w działanie danego cechu kompletnie nie ingeruje lub jest ono nieistotne z perspektywy KP. Możliwości jest co niemiara – właściwie każdy historycznie poprawny cech ma rację bytu w WV. Odradzam jednak samodzielne kreowanie potężnych cechów bez konsultacji. Może później okazać się tak, że na temat jakiegoś konkretnego cechu mamy w Kadrze gotowe już opracowania bądź sprecyzowane plany.

Każdą z wymienionych przez Ciebie kategorii zajmuje się inne stowarzyszenie. Uzbrojenie tworzone jest w Twierdzy Wolenvain, gdzie wstęp ma m.in. szlachta rządząca krajem oraz wysoko postawieni członkowie cechów związanych z obróbką metali posiadający tam swoje warsztaty. Konstrukcją kamiennych zajmuje się cech kamieniarzy i murarzy, domy drewniane tworzą cieśle, natomiast budowaniem zamków czy machin oblężniczych… zatrudnieni przez danego możnego robotnicy. Cechy to stowarzyszenia działające wyłącznie w obrębie miast (nie licząc cechów „wychodnych”, takich jak gildia kupców, chociaż one działały na nieco innych zasadach). Jeżeli więc kogoś stać na postawienie sobie zamku czy posiadanie machin oblężniczych, załatwia to sobie odrębnie, nie ma to nic wspólnego z cechami. Wyjątkiem może być jedynie cech zajmujący się wyłącznie budową machin obronnych, ale ani to historycznie poprawne, ani, jak wiemy, niezbyt zgodne z fabułą Leviathana, gdzie Wolenvain takich machin nie posiada.

2. Wypisanie tutaj wszystkich praw cechów mija się na tę chwilę z celem – nie wiem, które będą dla Ciebie istotne. Większość z nich będzie się zresztą pokrywać z tymi znanymi historycznie, więc nikt, kto liznął temat, nie powinien być zdziwiony. Co do zorganizowanych grup wojowników – cechy jak najbardziej mogły takowe na swoich usługach posiadać. Wszyscy mieszczanie (nie tylko należący do cechów) mają wolność w doborze ludzi, których będą zatrudniać, w określaniu zakresu ich obowiązków oraz ich wynagradzaniu. Jeżeli więc istnieje potrzeba chronienia majątku, a obecność straży miejskiej nie wystarcza, możliwym jest okresowe zatrudnienie dodatkowej siły. Nie zapominajmy też, że miasta, jako podległe władcy feudalnemu, miały obowiązek wystawiania określonej ilości wojska na jego rozkaz. Często bywało tak, że oddziały miejskie stanowiły znaczną, kroczącą przed rycerstwem siłę. Sama straż miejska Wolenvain liczy sobie, lekko licząc, kilkaset jednostek, przy czym większość z nich rozsiana jest po terenie bezpośrednio przyległym do stolicy oraz jej wsiach. Do tego dochodzi jeszcze nakładany na cechy obowiązek szkolenia w rzemiośle wojennym swoich członków. Każdy z cechów musi zapewnić swoim ludziom odpowiednie uzbrojenie oraz szkolenia (w średniowiecznej Polsce mowa jest np. o bractwach kurkowych). W Wolenvain nie ma żadnych szkół wojskowych, odpowiednią siłę armii zapewniają stowarzyszenia szkolące rzemieślników.
3. Tak, ale dotyczy to wyłącznie silnych, mających znaczne wpływy w mieście cechów, a owa „obrona” dotyczy głównie łożenia pieniędzy na naprawy oraz, w mniejszym stopniu, zapewnienia odpowiedniej siły ludzkiej podczas wojny. Nie określiliśmy jeszcze konkretnie, jaki cech będzie zajmował się jaką częścią muru, ponieważ nie jest to na tę chwilę szczególnie istotne. Jest to jednak kwestia czasu.
4. Nie rozumiem, co masz na myśli przez „otrzymanie sporego kawałka ziemi wewnątrz miasta”. Wolenvain zapchane jest nieruchomościami, a jedyne, co krąży, to właśnie one – nie sama ziemia, należąca zresztą prawnie nie do mieszczan, ale szlachty. Konfiskaty ziemi i wysiedlanie mieszczan to praktyka wielce niepopularna, acz, poniekąd, możliwa. Szlachcic mógł zwyczajnie oddać komuś część ziemi miejskiej, ale przy tak rozbudowanym ośrodku jak Wolenvain nie uważam tego za prawdopodobne. Jeszcze krzywiej patrzę na interwencję samego króla, który, choć jego dwór znajduje się teoretycznie w obrębie miasta, raczej w nie nie ingeruje. Obecnie panuje zresztą bezkrólewie, a status ziemi WV jest zawieszony do czasu wyboru nowego władcy. Cechy i członkowie cieszyły się generalnie sporymi względami władcy, ponieważ stanowiły część ramienia zbrojnego państwa – za sprawą wymienionych w punkcie drugim tego posta bractw, do których należeli wszyscy członkowie cechów. Często zdarzało się tak, że zawody cechów wspierane były przez króli, którzy potrafili fundować na nich ogromne nagrody i zaszczycać je swoją obecnością. Warto jednak wiedzieć, że pełnoprawnych członków cechów jest w WV relatywnie niewielu (jak w ogóle samych obywateli – większość w mieście stanowi plebs).
5., 6. – na te pytania odpowiedział już Somirion. Sesja, do której podał linki, to dość dawne i wydarzenie, ale przedstawione w niej zdarzenia jak najbardziej miały miejsce.
Awatar użytkownika
Eruannon
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:03
GG: 49238273

27 mar 2014, 13:16

1.Jak wygląda struktura władzy elfów z półwyspu Kaendry. Największa władza należy do króla/królowej, rady, lub innej struktury?
2.Czy występuje szlachta? Tytuły są dziedziczne? Jaka jest postawa szlachty elfów do mniej szlachetnych pobratymców?
3.Jak wygląda kontakt półwyspu Kaendry z Autonomią? Występują jakieś stosunki dyplomatyczne, chociaż nikła wymiana handlowa?
4.Podejrzewam, że półwysep Kaendry jak już to specjalizowałby się w towarach luksusowych i magicznych, jednak co byłoby jego specjalnością?
Awatar użytkownika
Omival
Posty: 73
Rejestracja: 27 gru 2013, 22:00
Lokalizacja postaci: Kamienica Patriotów
GG: 43348566
Karta Postaci: viewtopic.php?t=2832

31 mar 2014, 18:27

Jak czyste są wody Morza Smoczego i innych otaczających kontynent akwenów?
Jakiej fauny i flory można spodziewać się pod powierzchnią wody?
Jak wygląda używanie magii pod wodą –

Wróć do „Dyskusje i propozycje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zarejestruj się · ZALOGUJ


Jest 14 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 13 gości
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]
Liczba postów: 52125
Liczba tematów: 2968
Liczba użytkowników: 1041
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Lel
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Discord – czat głosowy

Uwaga – lista osób rozmawiających głosowo nie aktualizuje się na bieżąco. Konieczne jest odświeżenie strony.

Live czat z adminem

Czat z administratorem – klik!
W związku z tym, że Leviathan nie znajduje się jeszcze w swym finalnym kształcie, pytania do jego administratora są spodziewane, potrzebne i oczekiwane. Jeśli masz jakieś (albo chcesz po prostu pogadać o tym projekcie), kliknięcie na powyższy przycisk otworzy nową kartę z oknem rozmowy.